Articolul precedent |
Articolul urmator |
146 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 13:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2/3.033 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2024) |
SM ISO690:2012 GÎNJU, Stela, GINJU, Gheorghe. Continuitatea în predarea-învățarea-evaluarea conținuturilor despre floră la nivelul preșcolar și primar de învățământ. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.2, pp. 186-191. ISBN 978-9975-46-783-4. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p186-191 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Science and education: new approaches and perspectives Seria 25, Vol.2, 2023 |
||||||
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective" 25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p186-191 | ||||||
CZU: 373.2/3.033 | ||||||
Pag. 186-191 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Flora is the totality of plants, which are in a certain region. Children’s familiarization with plants takes place from the level of early education, continuing in the primary grades. In the article, the author presents the dynamics of studying plant contents, indicating the units of competence, contents and activities recommended by the curriculum. At the same time, the difficult theoretical problems faced by teachers in teaching these contents are indicated, identified through a questionnaire. Methodological solutions for effective teaching-learning-evaluation of contents about flora are proposed. |
||||||
Cuvinte-cheie flora, curriculum, continuity, preschool and primary level of education |
||||||
|