Continuitatea în predarea-învățarea-evaluarea conținuturilor despre floră la nivelul preșcolar și primar de învățământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
146 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 13:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2/3.033 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2024)
SM ISO690:2012
GÎNJU, Stela, GINJU, Gheorghe. Continuitatea în predarea-învățarea-evaluarea conținuturilor despre floră la nivelul preșcolar și primar de învățământ. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.2, pp. 186-191. ISBN 978-9975-46-783-4. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p186-191
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.2, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Continuitatea în predarea-învățarea-evaluarea conținuturilor despre floră la nivelul preșcolar și primar de învățământ

Continuity in the teaching-learning-assessment of the contents about flora at the pre-school and primary education level

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p186-191
CZU: 373.2/3.033

Pag. 186-191

Gînju Stela, Ginju Gheorghe
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2023


Rezumat

Flora is the totality of plants, which are in a certain region. Children’s familiarization with plants takes place from the level of early education, continuing in the primary grades. In the article, the author presents the dynamics of studying plant contents, indicating the units of competence, contents and activities recommended by the curriculum. At the same time, the difficult theoretical problems faced by teachers in teaching these contents are indicated, identified through a questionnaire. Methodological solutions for effective teaching-learning-evaluation of contents about flora are proposed.

Cuvinte-cheie
flora, curriculum, continuity, preschool and primary level of education