Aspecte de modernizare și perfecționare a metodei didactice – experimental
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
165 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 16:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1324)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
CUŢULAB, Ala. Aspecte de modernizare și perfecționare a metodei didactice – experimental. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.2, pp. 75-79. ISBN 978-9975-46-783-4. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p75-79
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.2, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Aspecte de modernizare și perfecționare a metodei didactice – experimental

Aspects of modernization and improvement of the teaching method – the experiment

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p75-79
CZU: 37.02

Pag. 75-79

Cuţulab Ala
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 3 octombrie 2023


Rezumat

The problem addressed in this article consists in identifying the aspects of modernization and improvement of one of the didactic methods with a formative-participatory character - the experiment. The trends in the improvement of didactic methodologies for the purpose of training skills are highlighted, taking into account the formative and informative valences of the experiment. The researched method develops all the components of the personality and exploits the intellectual potential, which is the basis of the evolution of society.

Cuvinte-cheie
Didactic methodology, experiment, competence, improvement, modernization, informative values, formative values