Mass-media și multimedia ca factori educativi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
228 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-25 06:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[070+004.032.6]:659.3 (1)
Ziare. Presă. Jurnalism (573)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4280)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (395)
SM ISO690:2012
SCOBIOALA, Nadejda. Mass-media și multimedia ca factori educativi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2023, nr. 11(01), pp. 126-130. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării)
Numărul 11(01) / 2023 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454

Mass-media și multimedia ca factori educativi

Mass media and multimedia as educational factors

DOI:https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_17
CZU: [070+004.032.6]:659.3

Pag. 126-130

Scobioala Nadejda
 
Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 27 septembrie 2023


Rezumat

Societatea actuală este dominată de mass-media și, mai nou, de multimedia care s-au impus ca o componentă esențială a lumii contemporane. Mijloacele moderne de comunicare reprezintă un element fundamental al relaţiei omului cu lumea înconjurătoare. Informaţiile transmise prin intermediul acestor inovaţii tehnologice constituie una din sursele importante ale formării universului spiritual al omului zilelor noastre. De aici necesitatea de a privi aceste mijloace ca pe nişte suporturi în educarea tinerilor de toate vârstele. Respectiv mass-media, pe lângă un mijloc de informare, este și un factor al educaţiei, chemat să amplifice, să constituie sau să diversifice experienţele cognitive şi comportamentale ale indivizilor. Cum comunicarea de masă face parte din multiplele dimensiuni ale contextului sociocultural în care cresc şi se formează copii, timpul afectat consumului de mesaje mediatice, îndeosebi audio-vizuale, este mare și are numeroase implicaţii directe sau indirecte, imediate sau latente, asupra dezvoltării personalităţii acestora aflate în plin proces de formare. Ca urmare, modificări substanţiale se produc la nivelul personalităţii lor, prin generarea de opinii, atitudini şi comportamente noi. Aportul educativ al mass-media și multimedia se realizează prin transmiterea de informaţii, impunerea de valori, atitudini, modele comportamentale, având, astfel, un rol deosebit în constituirea codului socio-cultural al subiectului.

In today’s society mass media and more recently, multimedia, have established themselves as essential components with a dominant role of the contemporary world. Human interaction and relationship with the surrounding world is based on the modern ways of communication. The spiritual universe of the modern human is also being developed by information shared using modern ways of communication. Hence the need to consider these means as supports in educating individuals of all ages. In addition to having an informational role, mass media takes an important amplifying part in education, as well as a constitutive and diversifying one in regarding to the cognitive and behavioral experiences of individuals. Mass communication is just one side of the multidimensional socio-cultural context in which children grow and form and the time taken by the consumption of audio-visual messages in particular and media content in general is large and it can lead to numerous direct either indirect, immediate either latent implications on their developing personality. These substantial changes regarding their personality may be manifested through changed opinions and attitude and even new behaviors. The transmission of information and values, attitudes and behavioral models represent the contribution of mass media and multimedia to the formation of the socio-cultural code of the subjected.

Cuvinte-cheie
mass-media, multimedia, educaţie, consum mediatic, mijloace de comunicare, tehnologii informaţionale, comunicarea de masă,

mass media, multimedia, education, media consumption, ways of communication, information technologies, mass communication