Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
228 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-25 06:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[070+004.032.6]:659.3 (1) |
Ziare. Presă. Jurnalism (573) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4280) |
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (395) |
SM ISO690:2012 SCOBIOALA, Nadejda. Mass-media și multimedia ca factori educativi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2023, nr. 11(01), pp. 126-130. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării) | ||||||
Numărul 11(01) / 2023 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_17 | ||||||
CZU: [070+004.032.6]:659.3 | ||||||
Pag. 126-130 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Societatea actuală este dominată de mass-media și, mai nou, de multimedia care s-au impus ca o componentă esențială a lumii contemporane. Mijloacele moderne de comunicare reprezintă un element fundamental al relaţiei omului cu lumea înconjurătoare. Informaţiile transmise prin intermediul acestor inovaţii tehnologice constituie una din sursele importante ale formării universului spiritual al omului zilelor noastre. De aici necesitatea de a privi aceste mijloace ca pe nişte suporturi în educarea tinerilor de toate vârstele. Respectiv mass-media, pe lângă un mijloc de informare, este și un factor al educaţiei, chemat să amplifice, să constituie sau să diversifice experienţele cognitive şi comportamentale ale indivizilor. Cum comunicarea de masă face parte din multiplele dimensiuni ale contextului sociocultural în care cresc şi se formează copii, timpul afectat consumului de mesaje mediatice, îndeosebi audio-vizuale, este mare și are numeroase implicaţii directe sau indirecte, imediate sau latente, asupra dezvoltării personalităţii acestora aflate în plin proces de formare. Ca urmare, modificări substanţiale se produc la nivelul personalităţii lor, prin generarea de opinii, atitudini şi comportamente noi. Aportul educativ al mass-media și multimedia se realizează prin transmiterea de informaţii, impunerea de valori, atitudini, modele comportamentale, având, astfel, un rol deosebit în constituirea codului socio-cultural al subiectului. |
||||||
Cuvinte-cheie mass-media, multimedia, educaţie, consum mediatic, mijloace de comunicare, tehnologii informaţionale, comunicarea de masă, mass media, multimedia, education, media consumption, ways of communication, information technologies, mass communication |
||||||
|