Tehnici și instrumente inovative utilizate în procesul educațional. Aspecte teoretico-practice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
191 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 20:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[37.015.3+37.02]:004 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Probleme generale de didactică și metodică (1215)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4189)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vitalie. Tehnici și instrumente inovative utilizate în procesul educațional. Aspecte teoretico-practice. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 18-22. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Tehnici și instrumente inovative utilizate în procesul educațional. Aspecte teoretico-practice

Innovative techniques and tools used in the educational process. Theoretical-practical aspects

CZU: [37.015.3+37.02]:004

Pag. 18-22

Guţu Vitalie
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2023


Rezumat

În secolul XXI – secolul online-ului, fiecare componentă a sistemului educațional este conectată la noile tendințe din domeniu Prin aplicarea tehnologiilor și diferitelor instrumente digitale, instituția de învățământ va reuşi să facă faţă provocărilor timpului și să răspundă nevoilor educaționale a nativilor digitali. Acest lucru impune atât comunitatea didactică, cât și cea a elevilor, să adopte noi tehnici și abilități de predare și, respectiv a studierii materiei. Astfel, tranziția de la tehnicile și instrumentele tradiționale de predare și cele inovative, trebuie tratată ca atare și de pus accentul pe aspecte care reies din arealul digital în care ne aflăm și adaptarea procesului educațional pe implicarea actorilor cheie: învățător/profesor – elev/student.

In the 21st century - the online century, every component of the educational system is connected to the new trends in the field. By applying technologies and various digital tools, the educational institution will be able to face the challenges of time and respond to the educational needs of digital natives. This requires both the teaching community and the students to adopt new techniques and skills for teaching and studying the subject. Thus, the transition from traditional teaching techniques and tools and innovative ones must be treated as such and the emphasis must be placed on aspects that emerge from the digital area in which we are and the adaptation of the educational process to the involvement of key actors: teacher/teacher – pupil/student.

Cuvinte-cheie
instrumente digitale, materiale didactice video, aplicabilitate educațională, elemente vizuale, metodă interactivă, tutorial video,

digital tools, video teaching materials, educational applicability, visual elements, interactive method, video tutorial