Importanța responsabilității publice în dezvoltarea instituțiilor de învățământ superior
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
135 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 15:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005:378 (5)
Management (1895)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
BOŞCANEANU, Marcel. Importanța responsabilității publice în dezvoltarea instituțiilor de învățământ superior. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Volumul X, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea I, pp. 97-101. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea I, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Volumul X, Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Importanța responsabilității publice în dezvoltarea instituțiilor de învățământ superior

The importance of public responsibility in the development of higher education institutions

CZU: 005:378

Pag. 97-101

Boşcaneanu Marcel
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 septembrie 2023


Rezumat

La etapa actuală, toată societatea așteaptă ca, din punct de vedere social, instituțiile de învățământ superior, mediul academic contemporan să acționeze responsabil în interesul public și în beneficiul tuturor părților interesate, atât la nivel intern, cât și extern. De aceea, în acest articol vrem să ne concetrăm pe analiza conceptului de responsabilitate publică dintr-o perspectivă sociologică, aplicată învățământului superior, evidențiind dimensiunile etice, sociale și de mediu ale acestuia. Fiecare instituție de învățământ superior indiferent că este publică sau privată datorează societății o responsabilitate publică, acest fapt se referă la viitorul umanității. Responsabilitatea publică le revine organelor de conducere, personalului de conducere din cadrul delegării puterii în mediul universitar. Managementul, personalul de conducere trebuie să răspundă și să fie responsabil în fața comunității academice pe care o reprezintă. Serviciile în folosul comunității reprezintă o practică de responsabilitate socială care contribuie la transformarea instituțiilor de învățământ superior într-o instituție de învățământ responsabilă din punct de vedere etic, promovând calitatea studiilor, cu un caracter ce cuprinde toate elementele sistemului de învățământ superior și incluziv în societate.

At the current stage, the whole society expects that, from a social point of view, the institutions of higher education, the contemporary academic environment, act responsibly in the public interest and for the benefit of all interested parties, both internally and externally. Therefore, in this article we want to focus on the analysis of the concept of public responsibility from a sociological perspective, applied to higher education, highlighting its ethical, social and environmental dimensions. Every higher education institution, regardless of whether it is public or private, owes society a public responsibility, this fact refers to the future of humanity. Public responsibility rests with the governing bodies, the management staff within the delegation of power in the university environment. The management, the leading staff must answer and be re-responsible to the academic community they represent. Community service re-presents a practice of social responsibility that contributes to the transformation of higher education institutions into an ethically responsible educational institution, promoting the quality of studies, with a character that encompasses all the elements of the higher education system and inclusive in society.

Cuvinte-cheie
responsabilitate publică, organe și personal de conducere, învăţământ superior, instituții de învățământ superior,

public responsibility, governing bodies and personnel, higher education, Higher education institutions