Articolul precedent |
Articolul urmator |
135 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-11 15:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
005:378 (5) |
Management (1895) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 BOŞCANEANU, Marcel. Importanța responsabilității publice în dezvoltarea instituțiilor de învățământ superior. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Volumul X, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea I, pp. 97-101. ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.10, Partea I, 2023 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Volumul X, Cahul, Moldova, 7 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 005:378 | ||||||
Pag. 97-101 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
La etapa actuală, toată societatea așteaptă ca, din punct de vedere social, instituțiile de învățământ superior, mediul academic contemporan să acționeze responsabil în interesul public și în beneficiul tuturor părților interesate, atât la nivel intern, cât și extern. De aceea, în acest articol vrem să ne concetrăm pe analiza conceptului de responsabilitate publică dintr-o perspectivă sociologică, aplicată învățământului superior, evidențiind dimensiunile etice, sociale și de mediu ale acestuia. Fiecare instituție de învățământ superior indiferent că este publică sau privată datorează societății o responsabilitate publică, acest fapt se referă la viitorul umanității. Responsabilitatea publică le revine organelor de conducere, personalului de conducere din cadrul delegării puterii în mediul universitar. Managementul, personalul de conducere trebuie să răspundă și să fie responsabil în fața comunității academice pe care o reprezintă. Serviciile în folosul comunității reprezintă o practică de responsabilitate socială care contribuie la transformarea instituțiilor de învățământ superior într-o instituție de învățământ responsabilă din punct de vedere etic, promovând calitatea studiilor, cu un caracter ce cuprinde toate elementele sistemului de învățământ superior și incluziv în societate. |
||||||
Cuvinte-cheie responsabilitate publică, organe și personal de conducere, învăţământ superior, instituții de învățământ superior, public responsibility, governing bodies and personnel, higher education, Higher education institutions |
||||||
|