Articolul precedent |
Articolul urmator |
138 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 18:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
91(072)+57(072) (1) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (431) |
Științe biologice în general (3591) |
SM ISO690:2012 MUNTEANU, Roxana. Abordarea modernă a lecțiilor de geografie și biologie din perspectiva competențelor specifice dezvoltate prin proiectele STEAM. In: Interuniversitaria, Ed. 19, 4 mai 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2023, Ediția 19, Vol.3, pp. 107-114. ISBN 978-9975-50-303-7.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 19, Vol.3, 2023 |
||||||
Conferința "Interuniversitaria" 19, Bălți, Moldova, 4 mai 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 91(072)+57(072) | ||||||
Pag. 107-114 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article is dedicated to the study of specific skills used by the teacher in the teaching of geography and biology subjects through the application of STEAM projects. Under this aspect is highlighted the importance of implemen-ting specific competences developed through STEAM education and proved by faci-litating the teaching-learning-assessment process, due to the application of inte-ractive teaching methods with the result of obtaining a product, reflected by the knowledge obtained by students and the possibility of applying it in practice. |
||||||
Cuvinte-cheie specific skills, teaching methods, STEAM, collaboration, innovation |
||||||
|