Respingerea părintească percepută în copilărie şi rolul ei în dezvoltarea tulburărilor depresive la vârsta adultă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
784 24
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-17 09:44
SM ISO690:2012
STERPU, Vladimir. Respingerea părintească percepută în copilărie şi rolul ei în dezvoltarea tulburărilor depresive la vârsta adultă . In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2008, nr. 3(9), pp. 537-541. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 3(9) / 2008 / ISSN 1857-1719

Respingerea părintească percepută în copilărie şi rolul ei în dezvoltarea tulburărilor depresive la vârsta adultă

Pag. 537-541

Sterpu Vladimir
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Parental rejection perceived in the childhood and its role in the development of depressive disturbances in the adulthood In this article the parental rejection perceived in the childhood by the depressive patients is studied. 21 patients with diagnosis of affective disturbances (chapters F.30-F.39 from ICD-10) were included in experimental group. The correlation between parental rejection perceived in the childhood and development of pathological symptoms in adulthood was estimated, using comparison of Hamilton scale score and scores of PAQ and PARQ questionnaires. The role of hostile/aggressive parenting as etiological factor in the development of depressive disturbances in the adulthood is estimated.

În articol sunt prezentate rezultatele studiului consecinţelor fenomenului respingerii părinteşti, percepute în copilărie de pacienţii cu tulburărilor depresive. A fost studiat lotul de 21 pacienţi care conform clasificării ICD – 10 au cifrul F.30 - F.39. Estimarea corelaţiei intre respingerea părintească percepută în copilărie şi dezvoltarea simptoamelor patologice la adulţi sa efectuat prin comparare scorului obţinut prin completarea scalei Hamilton şi scalelor chestionarelor PARQ şi PAQ. Rolul stilului ostil/agresiv în educaţie este apreciat ca un factoretiologic în dezvoltarea tulburărilor depresive în vârsta adultă.