Atitudini educative si rolul lor în dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
750 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-28 11:56
SM ISO690:2012
STERPU, Vladimir. Atitudini educative si rolul lor în dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile . In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2008, nr. 3(9), pp. 541-545. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 3(9) / 2008 / ISSN 1857-1719

Atitudini educative si rolul lor în dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile

Pag. 541-545

Sterpu Vladimir
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

In this article the role of parenting in development of emotional vulnerable personality is studied. 21 patients with diagnosis of affective disturbances (chapters F.30-F.39 from ICD-10) were included in experimental group and 20 persons who never had psychiatric disturbances were included in control group. The correlation between parental rejection perceived in the childhood and development of emotional vulnerable personality was estimated, using comparison of Mini-Mult clinical scales and scores of PARQ questionnaire. The role of hostile/aggressive parenting as important factor in the development of the emotional vulnerable personality is estimated.

În articol este analizat rolul atitudini educative în dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile. A fost studiat lotul de 21 pacienţi care conform clasificării ICD – 10 au cifrul F.30 - F.39 şi comparat cu grupul control din 20 de persoane care nu au suferit de tulburări psihice. Estimarea corelaţiei intre respingerea părintească percepută în copilărie şi dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile sa efectuat prin comparare scalelor clinice chestionarului Mini-Mult şi scalelor chestionarului PARQ. Rolul stilului ostil/agresiv în educaţie este apreciat ca un factor semnificativ în dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile.