Articolul precedent |
Articolul urmator |
155 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 19:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6:37.07 (1) |
Psihologie socială (983) |
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Natalia. Perspectiva reprezentărilor sociale în studiul schimbărilor organizaționale din instituțiile educaționale. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 102-103. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
|||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | |||||||
|
|||||||
CZU: 316.6:37.07 | |||||||
Pag. 102-103 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Din punct de vedere psihosocial, orice schimbare organizațională necesită analiza unor aspecte legate de: percepțiile privind necesitarea unor asemenea schimbări (cum sunt percepute de diferite categorii de beneficiari); rezistența și gradul de pregătire pentru schimbare (experiențe anterioare, practici de succes, abilități ce necesită a fi dezvoltate etc.); percepțiile privind echitatea și justiția social-organizațională ș.a. Investigarea acestor aspecte este esențială, deoarece, în fond, nu doar schimbarea în sine contează (importanța și urgența acesteia), ci și modul în care este percepută, acceptată și asumată de către actorii implicați în acest proces. Totodată, schimbările organizaționale nu pot fi disociate de schimbările societale în sens larg, acestea fiind în fond niște răspunsuri și ajustări instituționale la aceste schimbări. Orice proces de schimbare societală, dar și organizațională, demarează prin analiza contextului în care schimbarea va fi implementată. În termenii teoriei reprezentărilor sociale, acest fapt ar însemna investigarea reprezentărilor pe care grupul sau grupurile le au cu referire la problematica schimbării, acesta fiind de altfel și punctul de plecare în strategia pe care trebuie să o adopte agenții schimbării. Respectiv, așa cum reprezentările sociale ghidează acțiunile și conduitele umane, o asemenea abordare ne-ar permite să identificăm și posibile răspunsuri atitudinale și comportamentale la schimbarea planificată. În acest context, ne propunem să analizăm modul în care perspectiva reprezentărilor sociale poate fi utilizată în implementarea cu succes a schimbărilor strategice la nivel instituțional, dar și rolul psihologului școlar în acest sens. |
|||||||
Cuvinte-cheie schimbări organizaţionale, reprezentări sociale, conduită umană, schimbări strategice, instituții organizaționale, organizational changes, social representations, human behavior, strategic changes, organizational institutions |
|||||||
|