Demersul didactic: de la reflexie la improvizație și creativitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
145 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1327)
Probleme generale de didactică și metodică (1215)
SM ISO690:2012
MARARI, Mihaela. Demersul didactic: de la reflexie la improvizație și creativitate. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 24-25. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

Demersul didactic: de la reflexie la improvizație și creativitate

Didactic approach: from reflection to improvisation and creativity

CZU: 37.02

Pag. 24-25

Marari Mihaela
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2023


Rezumat

La prima vedere s-ar putea vorbi despre inutilitatea proiectării didactice întrucât, uneori, se realizează plecând de la manuale învechite, programe insuficient adaptate și este extrem de cronofagă. În ce măsură, însă, aceste „neajunsuri” sunt decisive pentru renunțarea la acest tip de activitate? Trebuie văzut dacă un proces instructiv-educativ poate fi organizat pe termen lung doar pornind de la niște conținuturi sau presupune un proces îndelung de reflecție critică, unde creativitatea se împletește cu o analiză atentă a etapelor ce îl compun.De aceea, în studiul nostru vom insista asupra necesității proiectării didactice, pornind de la documentele curriculare și nu de la manual. Vom încerca să arătăm că, dincolo de stereotipurile didactice, o bună organizare a activității didactice îi permite cadrului didactic să gândească orele, raportându-se la elevii săi. Nu în ultimul rând, vom arăta că, datorită proiectării didactice, profesorul poate contribui la formarea și desăvârșirea profilului absolventului, indiferent de disciplina pe care o predă, printr-o abordare proprie a materiei predate.

At first glance, one could talk about the uselessness of didactic design because, sometimes, it is done starting from outdated textbooks, insufficiently adapted programs and is extremely time-consuming. To what extent, however, are these "shortcomings" decisive for giving up this type of activity? It has to be seen if an instructive-educational process can be organized in the long term only starting from some contents or it requires a long process of critical reflection, where creativity is intertwined with a careful analysis of the stages that compose it. Therefore, in our study we will insist on the need for didactic design, starting from the curriculum documents and not from the textbook. We will try to show that, beyond the didactic stereotypes, a good organization of the didactic activity allows the teacher to think about the lessons, relating to his students. Last but not least, we will show that, thanks to the didactic design, the teacher can contribute to the formation and perfection of the graduate's profile, regardless of the discipline he teaches, through his own approach to the taught subject.

Cuvinte-cheie
proiectare didactică, competențe, programe școlare, adaptabilitate, profilul de formare al absolventului,

didactic design, skills, school programs, adaptability, graduate training profile