Articolul precedent |
Articolul urmator |
238 55 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 23:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942+159.922.8 (1) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 ŞAITAN, Viorica. Relația dintre anxietate și percepția stresului la adolescenți. In: Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane, Ed. 1, 3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: FPC „PRIMEX-Com” SRL, 2021, pp. 155-163. ISBN 978-9975-159-01-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane 2021 | ||||||
Conferința "Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane" 1, Chişinău, Moldova, 3 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942+159.922.8 | ||||||
Pag. 155-163 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problematica influenței factorilor stresanți asupra anxietății la vârsta adolescentină a fost și rămâne a fi actuală, semnificativă pentru știința psihologică contemporană, adolescenții fiind un subiect prioritar al psihologilor. Adolescenții de azi se confruntă frecvent cu diverse situații stresante, care au un impact asupra anxietății, iar relația dintre aceste variabile au efecte asupra reușitei școlare, adaptării sociale, relațiilor interpersonale etc. În prezent, aflându-ne într-o situație critică, stresantă, fiind provocată de Covid-19, adolescenții sunt puși în situația unor provocări, și anume: de a face studii la distanță, online. Însusind o modalitate nouă de a petrece studiile netradițional, online (fiind însoțite de grijile pregătirii și desfășurării evaluărilor, examenelor), adolescenții (elevi, studenți) chiar și preadolescenții devin mai anxioși. Din aceste considerente studiul de față reprezintă rezultate corelaționale care explică relația dintre anxietate și percepția stresului la un grup de adolescenți (70 de subiecți). Rezultatele atestă că adolescenții manifestă o percepție mai intensă a stresului în perioada de criză, provocată de Covid-19, comparativ cu perioada anterioară obișnuită de studii, având un impact asupra nivelului înalt de anxietate. Rezultatele statistice de asemenea confirmă corelația semnificativ-pozitivă dintre anxietate și percepția stresului la adolescenți. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescenta, anxietate, stres, percepție a stresului, factori stresanți, adolescence, anxiety, stress, perception of stress, stressors |
||||||
|