Dinamica dezvoltării reflexivității la studenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
201 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-27 21:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091.21:303.433.2 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Metode ale științelor sociale (176)
SM ISO690:2012
RUSOV, Veronica. Dinamica dezvoltării reflexivității la studenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 214-221. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_35
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Dinamica dezvoltării reflexivității la studenți

The dynamics of students’ reflection development

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_35
CZU: 378.091.21:303.433.2

Pag. 214-221

Rusov Veronica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 20 iulie 2023


Rezumat

Articolul se încadrează în problematica învățământului superior, care, fiind marcat de modernizare și inovare continuă la cerințele societății contemporane, caută soluții pentru formarea/dezvoltarea calității de subiect al studenților ca viitori profesioniști. În baza analizei conceptuale a termenului de „reflecție”, este argumentată importanța reflexivității în asigurarea învățământului superior centrat pe student. Studiu empiric al dinamicii dezvoltării reflexivității la studenți în procesul de formare profesională inițială în cadrul învățământului superior a scos în evidență necesitatea adaptării tehnologiilor didactice reflexive la potențialul reflexiv al studenților, care s-a dovedit a fi manifestat diferit pe parcursul anilor de studii.

The article deals the problem of higher education, which is marked by continuous modernization and innovation to the requirements of contemporary society, seeks solutions for the training/development of the subject quality of students as future professionals. Based on the conceptual analysis of the term „reflection”, the importance of reflexivity in ensuring student-centered higher education is argued. Empirical study of the dynamics of the development of reflexivity among students in the process of initial professional training in higher education highlighted the need to adapt reflective didactic technologies to the reflexive potential of students, which proved to be manifested differently during the years of study.

Cuvinte-cheie
reflecţie, reflexivitate, diagnosticarea reflexivității, învăţământ centrat pe student, calitatea de subiect,

reflection, reflexivity, diagnosing reflexivity, student-centered education, subject of education