Evaluarea sumativă în învățământul profesional-tehnic: generalități
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
197 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 10:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091.26:377 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2024)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
OSOIANU, Cătălina, BÎRNAZ, Nina. Evaluarea sumativă în învățământul profesional-tehnic: generalități . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 74-78. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Evaluarea sumativă în învățământul profesional-tehnic: generalități

Summative evaluation in technical professional education: general aspects

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_13
CZU: 373.091.26:377

Pag. 74-78

Osoianu Cătălina12, Bîrnaz Nina1
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Colegiul Pedagogic „Alexei Mateevici”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

În această lucrare analizăm aspectele teoretice, fundamentale generale ale conceptului de evaluare sumativă în învățământul profesional-tehnic, cu scopul familiarizării cu elementele distincte ale procesului de evaluare sumativă. Evidențiem faptul că anume cadrele didactice trebuie să aleagă adecvat sau să elaboreze metode de evaluare, să administreze și să interpreteze rezultatele evaluării, să utilizeze rezultatele evaluării valorificându-le în adoptarea de decizii, să dezvolte și să aplice procedeele de notare, să comunice rezultatele evaluării având în vedere diverse categorii de audienţă, să recunoască și să evite implicaţiile non etice, ilegale, efectele distorsionate ale unor proceduri de evaluare și astfel, prin competențele analizate în lucrare și funcțiile evaluării summative putem facilita acest proces.

In this paper we analyze the theoretical, general fundamental aspects of the concept of summative evaluation in professional-technical education, with the aim of familiarizing with the distinct elements of the summative assessment process. We emphasise the fact that teachers must choose appropriately or developing his own evaluation methods, to administer and to interpret the assessment results, to use the evaluation results by leveraging them in decision-making, to develop and apply grading procedures, to communicate assessment results considering various audience categories, to recognize and avoid the unethical, illegal implications, the distorted effects of some assessment procedures and thus through the skills analyzed in the paper and the functions of summative assessment we can facilitate this process.

Cuvinte-cheie
evaluare sumativă, forme de evaluare, competență de evaluare, învăţământ profesional-tehnic,

summative evaluation, forms of evaluation, evaluation competence, professional-technical education