Aspecte practice în educația nonformală a tinerilor în învățământul profesional tehnic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
111 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.1 (99)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
LAZAREV, Natalia, TEACĂ, Aliona, NICOLAI, Svetlana. Aspecte practice în educația nonformală a tinerilor în învățământul profesional tehnic. In: Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective, Ed. 1, 9-10 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 96-109.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective 2023
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective"
1, Chişinău, Moldova, 9-10 decembrie 2022

Aspecte practice în educația nonformală a tinerilor în învățământul profesional tehnic

Practical aspects in nonformal education of young people in technical vocational education

CZU: 377.1

Pag. 96-109

Lazarev Natalia, Teacă Aliona, Nicolai Svetlana
 
Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 14 iulie 2023


Rezumat

Activitatea nonformală tinde să aibă, la nivelul şcolii, un profil bine conturat, care se desfăşoară cu elevii şi cadrele didactice din colegiu, împreună cu părinţii şi reprezentanţii mediului de afaceri, ei fiind categoriile din afara spaţiului educațional, ce trebuie să participe la aceste acţiuni. Articolul se referă la dezvoltarea competențelor profesionale ale elevilor de la programele de formare profesional tehnică „Comerț”, „Marketing”, „Merceologie” și „Tehnologia alimentației publice” prin simularea proceselor comercial-tehnologice, a metodelor de etalare, a formelor de vânzare, a tehnicilor de promovare, care au loc într-o unitate economică, prin extinderea relațiilor cu mediul extern, prin formarea aptitudinilor și a competențelor ce pot fi aplicate în majoritatea întreprinderilor după absolvirea CNC al ASEM.

The non-formal activity tends to have, at the school level, a well-defined profile, which takes place with the students and teaching staff from the college, together with the parents and representatives of the business environment, they being the categories outside the educational space, which must participate in these actions. The article refers to the development of the professional skills of students from the technical vocational training programs "Trade", "Marketing", "Merceology" and "Public food technology" by simulating commercial-technological processes, display methods, sales forms, of promotion techniques, which take place in an economic unit, by expanding relations with the external environment, by training skills and competences that can be applied in most companies after graduating from ASEM's CNC.

Cuvinte-cheie
educaţie nonformală, Tineri, învățământ profesional tehnic, comerţ,

non-formal education, young people, technical vocational education, Trade