Specificul stimei de sine la preadolescenți în noile realități sociale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
195 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 18:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2-053.2 (4)
Psihologie (3397)
SM ISO690:2012
RACU, Iulia, ADĂSCĂLIȚĂ, Alina. Specificul stimei de sine la preadolescenți în noile realități sociale. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 2(32), pp. 136-146. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.136-146
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(32) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Specificul stimei de sine la preadolescenți în noile realități sociale

The particularities of self-esteem at preadolescent in new social realities

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.136-146
CZU: 159.923.2-053.2

Pag. 136-146

Racu Iulia, Adăscăliță Alina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2023


Rezumat

În prezentul articol sunt descrise rezultatele cercetării experimentale a stimei de sine, autoaprecierii și aspirațiilor spre dezvoltare la preadolescenți în contextul noilor realități sociale. Cercetarea realizată ne permite să menționăm că cei mai mulți preadolescenți se caracterizează prin: nivel mediu al stimei de sine, niveluri foarte înalt al autoaprecierii și de aspirații spre dezvoltare. Preadolescenții demonstrează stimă de sine, autoapreciere și aspirații spre dezvoltare mai accentuate comparativ cu preadolescentele. Stima de sine înaltă și autoaprecierea foarte înaltă prevalează la preadolescenții de 13 ani, în timp ce nivelul foarte înalt de aspirații spre dezvoltare este proeminent în aceeași măsură la preadolescenții de 12 ani și cei de 13 ani. Pentru preadolescenții din mediul urban sunt particulare: o stimă de sine mai dezvoltată și o autoapreciere și aspirații spre dezvoltare foarte înalte. De asemenea au fost stabilite și interrelații între stima de sine și autoaprecierea și autoaprecierea și aspirațiile spre dezvoltare.

The given article presents the results of the experimental research of self-esteem, selfappreciation and aspiration for development at preadolescents in new social realities. The research allows us to conclude that the most of preadolescents are characterized by moderate level of self-esteem, very high level of self-appreciation and aspirations for development. Boys demonstrates higher level of self-esteem, self-appreciation and aspirations for development compared to girls. High level of self-esteem and a very high levels of self-appreciation and aspirations is more frequently at 13 years old preadolescents, while very high level of aspiration for development are equally prominent in 12 years and 13 years old. For preadolescents from urban environment are particular a more developed self-esteem and a very high level of self-appreciation and aspirations for development. Also, we established important relation between selfesteem and self-appreciation, and self-appreciation and aspirations for development.

Cuvinte-cheie
stimă de sine, autoapreciere, aspirații spre dezvoltare, diferenţe de gen, diferenţe de vârstă, diferențe de mediu de trai, preadolescenţă,

self-esteem, self-appreciation, aspiration for development, gender difference, age difference, environment difference, preadolescence