Ecosistemele silvice din bazinul râului Bîc – oportunități de realizare a practicii de specializare și formare a competențelor profesionale la geografi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
174 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 16:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.913 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
CODREANU, Igor, CAZAC, Valeriu. Ecosistemele silvice din bazinul râului Bîc – oportunități de realizare a practicii de specializare și formare a competențelor profesionale la geografi. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 1(31), pp. 93-101. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v31i1.93-101
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(31) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Ecosistemele silvice din bazinul râului Bîc – oportunități de realizare a practicii de specializare și formare a competențelor profesionale la geografi

The forest ecosystems of the bîc river basin – opportunities for specialization practice and training of professional skills for geographers

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v31i1.93-101
CZU: 378.913

Pag. 93-101

Codreanu Igor1, Cazac Valeriu2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2023


Rezumat

Conținutul acestui material științific pune în evidență rolul și metodologia de organizare a practicii de specialitate cu studenții geografi. Această activitate didactică este programată conform planului de învățământ de la programul 0532.1 Geografie în câteva etape: practica de inițiere în semestrul I și prima practică de specialitate în semestrul II din primul an de studii. Prin urmare, a doua practică de specialitate este realizată în semestrul IV din anul doi, urmând și practica de licență în semestrul VI din anul trei de studii. Consolidarea competențelor profesionale conform finalităților prevăzute în planul de învățământ și din curriculumul practicii de specialitate se realizează în diferite instituții ce activează în domeniul cercetării, precum Institutul de Ecologie și Geografie, Serviciul Hidrometeologic de Stat, Institutul de Seismologie și Geologie și Institutul de Cercetări și Amenajări Silvice din Republica Moldova. Practica de specialitate de la sfârșitul anului doi, implică studenții în activități practice pe teren din cadrul Ocolului silvic Strășeni din bazinul râului Bîc, acestea vizând lucrări de proiectare, de plantare și amenajare silvică. Prealabil, studenții analizează materialele bibliografice și cartografice în condiții de laborator, urmând și discuții cu specialiștii responsabili din cadrul instituției, precum și instructajul în raport cu securitatea muncii. Cunoștințele, abilitățile și competențele dobândite de către studenți în perioada practicii de specialitate sunt temelia de care ei vor avea nevoie pentru activitatea profesională din domeniul de formare profesională.

The content of this scientific material highlights the role and methodology of organizing specialized practice with geography students. This didactic activity is realized according to the curriculum of the 0532.1 Geography program in several stages: the introductory practice in the first semester and the first specialized practice in the second semester of the first year of studies. Therefore, the second specialized practice is done in the IV semester of the second year, followed by the license practice in the VI semester of the third year of studies. Consolidation of professional skills according to the goals set out in the education plan and in the curriculum of specialized practice is realizing in various institutions active in the field of research, such as the Institute of Ecology and Geography, the State Hydrometeorological Service, the Institute of Seismology and Geology and the Institute of Research and Development Forestry from the Republic of Moldova. The specialized practice at the end of the second year, involves the students in practical activities on the field within the Străseni Forest Bypass in the Bîc river basin, these referring at design, planting and forestry works. Firstly, the students analyze the bibliographic and cartographic materials in laboratory conditions, followed by discussions with the responsible specialists within the institution, as well as training in relation to work safety. The knowledge, skills and competences acquired by the students during the specialty practice period are the foundation they will need for the professional activity in the field of professional training.

Cuvinte-cheie
practica de specialitate, curriculumul practicii de specialitate, ghidul stagiului de practică, metode de cercetare, competenţe digitale, evaluare,

specialized practice, specialized practice curriculum, internship guide, research methods, Digital skills, evaluation