Articolul precedent |
Articolul urmator |
177 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-19 23:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:373.211.24 (1) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 GRIBINCEA, Tatiana, ILIE, Atena Luminița. Comunicarea eficientă – abilitate profesională a cadrelor didactice din învățământul preșcolar. In: Educația și cercetarea în învățământul superior: realități și perspective, Ed. 1, 1-2 iulie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene "Constantin Stere", 2022, 1, pp. 232-239. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația și cercetarea în învățământul superior: realități și perspective 1, 2022 |
||||||
Conferința "Educația și cercetarea în învățământul superior: realități și perspective" 1, Chişinău, Moldova, 1-2 iulie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.77:373.211.24 | ||||||
Pag. 232-239 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dramatic changes in the social and economic spheres of life lead to increased tension in interpersonal relationships. Therefore, the issue of interpersonal conflicts and their positive resolution is of particular importance today. In this context, the article reflects the elucidation of the conceptual aspects regarding conflict management in early education, described as a professional skill necessary for the educator. For a long time in theory and practice, conflicts in pedagogical communication were evaluated unilaterally, as undesirable phenomena, a consequence of the educator’s erroneous line of behavior, of his insufficient demand. Pedagogical conflicts are the most common, overcoming them requires professional skills on the part of the educator. The purpose of education is not to win, to impose your child’s decision, but, on the contrary, to strengthen his will and mind, to awaken good feelings. |
||||||
Cuvinte-cheie management, conflict, early education, pedagogical conflict, sources of conflicts, conflict resolution strategies |
||||||
|