Comunicarea eficientă – abilitate profesională a cadrelor didactice din învățământul preșcolar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
177 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-19 23:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:373.211.24 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Tatiana, ILIE, Atena Luminița. Comunicarea eficientă – abilitate profesională a cadrelor didactice din învățământul preșcolar. In: Educația și cercetarea în învățământul superior: realități și perspective, Ed. 1, 1-2 iulie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene "Constantin Stere", 2022, 1, pp. 232-239.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și cercetarea în învățământul superior: realități și perspective
1, 2022
Conferința "Educația și cercetarea în învățământul superior: realități și perspective"
1, Chişinău, Moldova, 1-2 iulie 2022

Comunicarea eficientă – abilitate profesională a cadrelor didactice din învățământul preșcolar

CZU: 316.77:373.211.24

Pag. 232-239

Gribincea Tatiana1, Ilie Atena Luminița2
 
1 Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”,
2 Universitatea Valahia din Târgoviste
 
 
Disponibil în IBN: 24 iunie 2023


Rezumat

Dramatic changes in the social and economic spheres of life lead to increased tension in interpersonal relationships. Therefore, the issue of interpersonal conflicts and their positive resolution is of particular importance today. In this context, the article reflects the elucidation of the conceptual aspects regarding conflict management in early education, described as a professional skill necessary for the educator. For a long time in theory and practice, conflicts in pedagogical communication were evaluated unilaterally, as undesirable phenomena, a consequence of the educator’s erroneous line of behavior, of his insufficient demand. Pedagogical conflicts are the most common, overcoming them requires professional skills on the part of the educator. The purpose of education is not to win, to impose your child’s decision, but, on the contrary, to strengthen his will and mind, to awaken good feelings.

Cuvinte-cheie
management, conflict, early education, pedagogical conflict, sources of conflicts, conflict resolution strategies