Formarea imaginii de sine a elevilor claselor primare în procesul receptării textului literar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
232 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-19 12:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.03 (84)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
IRINA, Elena-Roxana. Formarea imaginii de sine a elevilor claselor primare în procesul receptării textului literar. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 1(77), pp. 107-113. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(77) / 2023 / ISSN 1811-5470

Formarea imaginii de sine a elevilor claselor primare în procesul receptării textului literar

The self-image formation of students the primary classes in the process of receptivity the literary text

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.18
CZU: 373.3.03

Pag. 107-113

Irina Elena-Roxana
 
Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2023


Rezumat

În acest articol este prezentată analiza experimentului de constatare, reflectat în proba aplicată elevilor de clasa a III-a și a IV-a în Republica Moldova și în România, în cadrul cercetării privind formarea imaginii de sine a elevilor claselor primare în procesul receptării textului literar. Elevii din câte două clase a III-a și a IV-a din România și din Republica Moldova au completat testul cu itemi în baza unui text literar, cu răspunsuri care au vizat nivelul de receptare al textului literar reproductiv, productiv sau creativ, în vederea identificării nivelului de receptare al textului literar predominant și stabilirii metodelor de aplicat pentru a se forma imaginea de sine a elevilor în procesul receptării textului literar.

This article presents the analysis of the ascertainment experiment, reflected in the test applied to 3rd and 4th grade students in the Republic of Moldova and Romania, within the research on the formation of the self-image of primary school students in the process of receiving the literary text. 3rd and 4th grades students from Romania and the Republic of Moldova completed a test with items based on a literary text, with answers that focused on the level of reception of the reproductive, productive or creative literary text, in order to identify the level of reception of the prevailing literary text and establish the methods to be applied in order to form the self-image of the students in the process of receiving the literary text.

Cuvinte-cheie
educaţie literar-artistică, imagine de sine, nivel de receptare al textului literar, componentele educației literar-artistice,

literary-artistic education, self-image, reception level of literary text, components of literary-artistic education