Manualul digital – manualul noii generații de elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
259 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 20:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:004 (39)
Organizarea instruirii (533)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
BULAT-GUZUN, Ana. Manualul digital – manualul noii generații de elevi . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 2-3(138-139), pp. 65-68. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7974340
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(138-139) / 2023 / ISSN 1810-6455

Manualul digital – manualul noii generații de elevi

The Digital Textbook – a Textbook for a New Generation of Students

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7974340
CZU: 37.091:004

Pag. 65-68

Bulat-Guzun Ana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2023


Rezumat

Nativii digitali reprezintă noua generație de elevi, pentru care tehnologia face parte din viața de zi cu zi. Mediul digital care îi înconjoară, în care cresc și se dezvoltă acești elevi este capabil să schimbe în mod dramatic felul în care oamenii gândesc și procesează informația, fiind posibilă chiar modificarea structurii cerebrale. În acest context, este mai mult decât necesar să abordăm subiectul manualelor școlare. Elaborarea şi implementarea acestora reprezintă începutul unui proces revoluţionar în educaţie, care are precondiții deja create. Datorită tehnologiilor avansate, posibilităților largi de accesare/manipulare/interacționare, manualul digital ar trebui să fie mai bun decât manualele tipărite și să devină mai eficient decât acestea.

Digital natives represent a new generation of students for whom technology is part of everyday life. The digital environment in which these students are born, grow, and develop is capable of changing dramatically the way people think and process information and may even modify brain structure. In this context, it is more than necessary to address the subject of school textbooks. The development and implementation of digital textbooks represents the beginning of a revolutionary process in education, which has already created preconditions. Thanks to advanced technologies, the possibilities of accessing and interacting with it, digital textbooks should be better than printed textbooks and become more effective than them.

Cuvinte-cheie
manual şcolar, TIC, nativi digitali, manual digital,

school textbook, ICT, digital natives, digital textbook