Management etic vis-à-vis etica managerului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
221 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-08 23:55
SM ISO690:2012
MIHĂILESCU, Natalia. Management etic vis-à-vis etica managerului. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 107-109. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.1, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Management etic vis-à-vis etica managerului


Pag. 107-109

Mihăilescu Natalia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2023


Rezumat

Motivation work and its results are dependent on the nature of social relations between employees and between employees and managers. People need to interact, to establish systems of relationships based on value systems live feeling of the importance of the knowledge, abilities, personal values, etc. To be functional, the structure and the system of ethics must be integrated into the global system and structure of the organisation/institution, so that every individual to understand and assume the role and tasks as part of a collective responsibilities in fulfilling the Organization's mission.