Articolul precedent |
Articolul urmator |
211 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.7+373.3.015.3 (2) |
Psihologie (3398) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 РАКУ, Жанна. Взаимосвязь тревожности и адаптации в младшем школьном возрасте. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 396-405. ISBN 978-9975-46-638-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022 | |||||||
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale " 1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022 | |||||||
|
|||||||
CZU: 159.922.7+373.3.015.3 | |||||||
Pag. 396-405 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
interrelation between anxiety and school adjustment. For o better school adjustment, it is necessary to identify anxiety at school children and include them in anxiety diminishing activitiesThis article presents the problematic of anxiety and adjustment at little school pupils. The results of the research put into evidence that 8% of little school children have a high level of anxiety, for 3 pupils are characteristic school maladjustment. Also we established aninterrelation between anxiety and school adjustment. For o better school adjustment, it is necessary to identify anxiety at school children and include them in anxiety diminishing activities |
|||||||
Cuvinte-cheie anxiety, adjustment, little school children |
|||||||
|