Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-30 11:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:514 (8) |
Probleme generale de didactică și metodică (1251) |
Geometrie (105) |
![]() МАТЯШ, Ольга. Отдельные методические аспекты обучения учащихся решать задачи на построение. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 148-154. ISBN 978-9975-46-638-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022 | ||||||
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale " 1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:514 | ||||||
Pag. 148-154 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The method of solving problems in geometry lessons is relevant. Construction tasks play an important role in the development of students' thinking. This article proposes a technology for consolidating and deepening students' knowledge and ability to solve construction problems in the 8th grade. There are 12 basic construction tasks, the ability to solve which should be formed in students in the 7th grade. Specific examples of solving four construction problems on the topic "Trapezium" are given. |
||||||
Cuvinte-cheie learning geometry, development of thinking, construction tasks |
||||||
|