Articolul precedent |
Articolul urmator |
157 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-06 12:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.112'34 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Limbi germanice de Vest (Limba germană, Limba olandeză) (120) |
SM ISO690:2012 CHIRDEACHIN, Alexei. Rolul analizei cantitative în prognozarea didactică (predarea- învățarea unităților monofonematice consonantice compuse din limba germană). In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 141-148. ISBN 978-9975-46-638-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022 | ||||||
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale " 1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.112'34 | ||||||
Pag. 141-148 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
One of the methods applied in linguistic and didactic research is the quantitative or statistical one. The importance of statistical data from a didactic perspective is explained by the requirement that the teaching process of the compartmental units of the foreign language be carried out in the descending order of their degrees of occurrence. The influence of themother tongue is the main cause of mistakes in the process of acquiring the foreign language. In some cases, the impact of another foreign language, learned previously or concurrently as a basic language, German being second, may be the cause of the respective mistakes. In this context, the paper deals with didactic forecasting in the teaching and learning of compound consonantal monophonemic units of the German language. |
||||||
Cuvinte-cheie quantitative analysis, didactic forecasting, typical mistakes, compound consonantal monophonemic units, German language. |
||||||
|