Articolul precedent |
Articolul urmator |
215 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 21:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:53 (37) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Fizică (1735) |
SM ISO690:2012 BOCANCEA, Viorel. Studiu experimental privind eficiența strategiilor de reconfigurare a procesului de învățare la fizică. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 98-102. ISBN 978-9975-46-638-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022 | |||||||
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale " 1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.016:53 | |||||||
Pag. 98-102 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
One of the current requirements of modern society is the training of specialists capable of working in the STEM field. This requirement imposes some changes in the continuing education of physics teachers. The article presents the changes carried out in the education program in physics and the results of the experimental study on the effectiveness of strategies for reconfiguring the learning process in physics. As a result of the survey of 83 physics teachers, it was found that the proposed changes are accepted by the vast majority of survey participants. |
|||||||
Cuvinte-cheie reconfiguration of the learning process, training teachers, STEM education, STEM projects |
|||||||
|