Aspecte privind învățarea în bază de proiect la aria curriculară educația socioumanistă în viziunea cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
239 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
BOLDUMA, Viorel. Aspecte privind învățarea în bază de proiect la aria curriculară educația socioumanistă în viziunea cadrelor didactice. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 92-97. ISBN 978-9975-46-638-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale "
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022

Aspecte privind învățarea în bază de proiect la aria curriculară educația socioumanistă în viziunea cadrelor didactice

CZU: 37.091

Pag. 92-97

Bolduma Viorel
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2023


Rezumat

In this article, the learning process in the Sociohumanist. Education curriculum area was analyzed in the view of the teaching staff. The study comprised the analysis of a questionnaire composed of 7 questions with reference to the learning process in the Sociohumanist Education curricular area. After the analysis, it was found that most of the teachers interviewed use the project method. The contents addressed are transdisciplinary, interdisciplinary, multidisciplinary. The most popular types of applied projects are: the research of the history of the locality, social projects, group projects. For students, what motivates them the most in project-based learning is both the grade and the opportunity to research, to develop critical thinking. The application of the project method is effective in the learning-teaching process within the socio-humanistic curricular area.

Cuvinte-cheie
socio-humanistic curricular area, teaching staff, project, teaching-learning.