Interpretarea operei literare în context transdisciplinar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
212 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-21 20:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:82 (53)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Literatură (3495)
SM ISO690:2012
VÎLCU, Marcela. Interpretarea operei literare în context transdisciplinar. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 2, pp. 329-332. ISBN 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 2, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Interpretarea operei literare în context transdisciplinar

CZU: 37.016:82

Pag. 329-332

Vîlcu Marcela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2023


Rezumat

The article addresses the problem of interpreting the literary work in a transdisciplinary context. The author proposes a series of theoretical and methodical benchmarks regarding the organization and conduct of the lesson-screening. Thus, the conditions for organizing the lesson-screening, its types according to the purpose pursued in the process of interpreting the literary work, the underlying principles, as well as the advantages of this interactive form of organizing the students' activity are highlighted.

Cuvinte-cheie
literary work, interpretation, teacher, student, transdisciplinarity, screening lesson, conditions