Articolul precedent |
Articolul urmator |
456 95 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-11 14:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.762:616.89+376.36 (1) |
Psihologie (3511) |
Psihiatrie. Psihiatrie patologică. Psihopathologie. Frenopatii. Psihoze. Anomalii mintale. Stări morbide mintale. Tulburări de comportament şi emoţionale (292) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (656) |
SM ISO690:2012 ANGHEL, Elizabeta Elena. Copilul cu sindrom down – inteligență și limbaj. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 204-211. ISBN 978-9975-46-732-2.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023 | ||||||
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :" 1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.762:616.89+376.36 | ||||||
Pag. 204-211 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problematica dezvoltării limbajului și comunicării, în cadrul prezenței tulburărilor de limbaj, are un caracter complex și se situează la granița psihologiei speciale cu științele educației, psihopedagogia specială, psihologia vârstelor, psihologia personalității și psihologia familiei. O atenţie deosebită trebuie să se acorde, în procesul de terapie a limbajului la deficienţii mintal. Stimularea auzului fonematic, antrenarea aparatului fonoarticulator, exersarea pe material verbal a capacităţii de analiză şi sinteză, adaptării ale metodelor de lucru la specificul operaţiilor şi al proceselor mintale, sunt câteva din activitățile logopedului, acestea coroborate cu o specificitatea copilului cu sindrom Down, poate sporii grija în pregătirea activităților specifice terapiei logopedice. |
||||||
Cuvinte-cheie nivel de dezvoltare a limbajului, comunicare, dislalie polimorfă, tulburări de limbaj, deficiență intelectuală, Sindrom Down, level of language development, communication, polymorphic dyslalia, language disorders, intellectual deficiency, Down syndrome |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Anghel, E.</creatorName> <affiliation>Școala Gimnazială Specială ”Constantin Păunescu” , România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Copilul cu sindrom down – inteligență și limbaj</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2023</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-732-2.</relatedIdentifier> <subjects> <subject>nivel de dezvoltare a limbajului</subject> <subject>comunicare</subject> <subject>dislalie polimorfă</subject> <subject>tulburări de limbaj</subject> <subject>deficiență intelectuală</subject> <subject>Sindrom Down</subject> <subject>level of language development</subject> <subject>communication</subject> <subject>polymorphic dyslalia</subject> <subject>language disorders</subject> <subject>intellectual deficiency</subject> <subject>Down syndrome</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.922.762:616.89+376.36</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2023</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Problematica dezvoltării limbajului și comunicării, în cadrul prezenței tulburărilor de limbaj, are un caracter complex și se situează la granița psihologiei speciale cu științele educației, psihopedagogia specială, psihologia vârstelor, psihologia personalității și psihologia familiei. O atenţie deosebită trebuie să se acorde, în procesul de terapie a limbajului la deficienţii mintal. Stimularea auzului fonematic, antrenarea aparatului fonoarticulator, exersarea pe material verbal a capacităţii de analiză şi sinteză, adaptării ale metodelor de lucru la specificul operaţiilor şi al proceselor mintale, sunt câteva din activitățile logopedului, acestea coroborate cu o specificitatea copilului cu sindrom Down, poate sporii grija în pregătirea activităților specifice terapiei logopedice.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The issue of language development and communication, in the presence of language disorders, has a complex character and is located on the border of special psychology with the sciences of education, special psychopedagogy, age psychology, personality psychology and family psychology. Special attention must be paid in the process of language therapy for the mentally disability. Stimulating phonemic hearing, training the organization of the articulatory system practicing on verbal material the capacity for analysis and synthesis, adapting work methods to the specifics of operations and mental processes, are some of the activities of the speech therapist, these combined with the specificity of the child with Down syndrome, can increase care in the preparation of activities specific to speech therapy.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>