Aspecte ale dezvoltării limbajului și comunicării la copiii cu tulburare din spectrul autist
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
330 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 10:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.762:616.89-008.484+376.36 (2)
Psihologie (3398)
Psihiatrie. Psihiatrie patologică. Psihopathologie. Frenopatii. Psihoze. Anomalii mintale. Stări morbide mintale. Tulburări de comportament şi emoţionale (289)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana. Aspecte ale dezvoltării limbajului și comunicării la copiii cu tulburare din spectrul autist. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 178-185. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Aspecte ale dezvoltării limbajului și comunicării la copiii cu tulburare din spectrul autist

CZU: 159.922.762:616.89-008.484+376.36

Pag. 178-185

Ciobanu Adriana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

În articol sunt analizate informații privind specificul de dezvoltare a limbajului și comunicării la copiii cu tulburare din spectrul autist, la care se constată un grup de tulburări de dezvoltare caracterizate printr-o deteriorare calitativă, severă şi pervazivă în urmatoarele arii de dezvoltare: interacţiune socială reciprocă, limbaj, comunicare, comportament. Sunt punctate direcțiile și metodele de intervenție psihologică pentru dezvoltarea limbajului și comunicării la preşcolarii cu tulburări de spectrul autist.

The article analyzes information regarding the specifics of language and communication development in children with autism spectrum disorders, in which a group of developmental disorders characterized by a qualitative, severe and pervasive deterioration in the following areas of development is found: mutual social interaction, language, communication, behavior. The directions and methods of psychological intervention for the development of language and communication in preschoolers with autism spectrum disorders are pointed out.

Cuvinte-cheie
tulburări din spectrul autist, limbaj, comunicare, dezvoltare, intervenţie psihologică,

disorders from the autistic spectrum, language, communication, development, psychological intervention