Crearea contextului interdisciplinar la științe ale naturii pentru dezvoltarea competenței de cercetare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
147 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 15:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:001.891:5 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1149)
MATEMATICĂ. ȘTIINȚE NATURALE (12647)
SM ISO690:2012
COROPCEANU, Eduard. Crearea contextului interdisciplinar la științe ale naturii pentru dezvoltarea competenței de cercetare. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 1., pp. 25-31. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p25-31
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1., 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Crearea contextului interdisciplinar la științe ale naturii pentru dezvoltarea competenței de cercetare

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p25-31
CZU: 378:001.891:5

Pag. 25-31

Coropceanu Eduard
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2023


Rezumat

Competența de cercetare este importantă din perspectiva formării profesioniștilor capabili de a elabora noi soluții, deseori neordinare, care au obiectivul eficientizării proceselor socio-economice. Unul dintre cele mai favorabile contexte de formare a competenței de cercetare este abordarea inter- și transdisciplinară, care permite dezvoltarea unor concepții largi, dar și profunde despre tabloul unitar al lumii. În domeniul Științe ale naturii o serie de factori influențează calitatea dezvoltării competenței de cercetare în cadrul facultăților universitare: calitatea presursei umane, dotarea materială, dechiderea pentru colaborare cu alte centre de cercetare, includerea tinerilor în procesul de cercetare etc. Implicarea studenților în proiectele de cercetare, participarea la manifestările științifice, realizarea studiilor de doctorat au înregistrat rezultate semnificative în activitatea de investigare a tinerilor, asigurând o continuitate stabilă în domeniu.

Research competence is important from the perspective of training professionals capable of developing new, often extraordinary, solutions aimed at streamlining socio-economic processes. One of the most favorable contexts for the formation of research competence is the inter- and transdisciplinary approach, which allows the development of broad but also deep conceptions of the unitary picture of the world. In the field of Natural Sciences, a number of factors influence the quality of the development of research competence within university faculties: the quality of human resources, the material endowment, the willingness to collaborate with other research centers, the inclusion of young people in the research process, etc. The involvement of students in research projects, participation in scientific events, the completion of doctoral studies have triggered significant results in the investigation activity of young people, ensuring a stable continuity in the field.

Cuvinte-cheie
competență de cercetare, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, proiecte de cercetare,

research competence, interdisciplinarity and transdisciplinarity, research projects

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-178993</cfResPublId>
<cfResPublDate>2022</cfResPublDate>
<cfVol>Vol. 1.</cfVol>
<cfStartPage>25</cfStartPage>
<cfISBN></cfISBN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/178993</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Crearea contextului interdisciplinar la științe ale naturii pentru dezvoltarea competenței de cercetare</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>competență de cercetare; interdisciplinaritate; transdisciplinaritate; proiecte de cercetare; research competence; interdisciplinarity and transdisciplinarity; research projects</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Competența de cercetare este importantă din perspectiva formării profesioniștilor capabili de a elabora noi soluții, deseori neordinare, care au obiectivul eficientizării proceselor socio-economice. Unul dintre cele mai favorabile contexte de formare a competenței de cercetare este abordarea inter- și transdisciplinară, care permite dezvoltarea unor concepții largi, dar și profunde despre tabloul unitar al lumii. &Icirc;n domeniul Științe ale naturii o serie de factori influențează calitatea dezvoltării competenței de cercetare &icirc;n cadrul facultăților universitare: calitatea presursei umane, dotarea materială, dechiderea pentru colaborare cu alte centre de cercetare, includerea tinerilor &icirc;n procesul de cercetare etc. Implicarea studenților &icirc;n proiectele de cercetare, participarea la manifestările științifice, realizarea studiilor de doctorat au &icirc;nregistrat rezultate semnificative &icirc;n activitatea de investigare a tinerilor, asigur&acirc;nd o continuitate stabilă &icirc;n domeniu.</p></cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Research competence is important from the perspective of training professionals capable of developing new, often extraordinary, solutions aimed at streamlining socio-economic processes. One of the most favorable contexts for the formation of research competence is the inter- and transdisciplinary approach, which allows the development of broad but also deep conceptions of the unitary picture of the world. In the field of Natural Sciences, a number of factors influence the quality of the development of research competence within university faculties: the quality of human resources, the material endowment, the willingness to collaborate with other research centers, the inclusion of young people in the research process, etc. The involvement of students in research projects, participation in scientific events, the completion of doctoral studies have triggered significant results in the investigation activity of young people, ensuring a stable continuity in the field.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-273</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-273</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-273-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Coropceanu</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Eduard</cfFirstNames>
<cfFamilyNames>Коропчану</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Эдуард</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>