Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2307 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-19 22:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
397.7(=214.58(478) (1) |
Antropologie culturală. Ethnografie. Obiceiuri. Tradiții. Datini. Mod de viață. Folclor (2219) |
SM ISO690:2012 DUMINICA, Ion. Romii cătunari din oraşul Hînceşti. Identitate etnică– opus– integrare educaţională
. In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2008, nr. 4, pp. 115-123. ISSN 1857-2049. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | ||||||
Numărul 4 / 2008 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | ||||||
|
||||||
CZU: 397.7(=214.58(478) | ||||||
Pag. 115-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În cadrul articolului dat se face o prezentare a investigaţiei de teren etnologice, realizată în oraşul Hînceşti. În urma sistematizării materialului factologic colectat, se face o analiza a identităţii grupului etnic studiat (romi cătunari), ocupaţiilor tradiţionale şi relaţiilor sociale prezente în cadrul familiei romilor cătunari. Totodată, sunt relatate cauzele abandonului şcolar precoce al copiilor romi, ce provoacă o situaţie economică deplorabilă pentru comunitatea dată. |
||||||
Cuvinte-cheie identitate etnică, romi cătunari, şcolarizarea copiilor romi |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Duminica, I.</dc:creator> <dc:date>2008-10-01</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>În cadrul articolului dat se face o prezentare a investigaţiei de teren etnologice, realizată în oraşul Hînceşti. În urma sistematizării materialului factologic colectat, se face o analiza a identităţii grupului etnic studiat (romi cătunari), ocupaţiilor tradiţionale şi relaţiilor sociale prezente în cadrul familiei romilor cătunari. Totodată, sunt relatate cauzele abandonului şcolar precoce al copiilor romi, ce provoacă o situaţie economică deplorabilă pentru comunitatea dată.</dc:description> <dc:description xml:lang='ru'>В данной статье, благодаря исследованиям этнологической экспедиции, проведенным в городе Хынчешть, автор систематизировал данные об идентичности и социальных отношениях этнографической группы цыган – катунари (предками которых были кочующие цыгане – лаеши). В то же время затрагиваются и некоторые проблемы, связанные с пренебрежительным отношением к общеобразовательному процессу цыганских детей и бедственное экономическое положение этой общности.</dc:description> <dc:description xml:lang='en'>In this article, the author makes the analysis of the results about the ethnological investigation from Hincesti city. After the systematization of the materials, the author makes a research about “catunari” roma identity, their traditional work and the social relations (whose*ancestors were nomad Roma –”laeshi”). Also, in the article it is discussed the problem of educational illiteracy of the roma children and economic poverty in this community.</dc:description> <dc:source>Revista de Etnologie şi Culturologie (4) 115-123</dc:source> <dc:subject>identitate etnică</dc:subject> <dc:subject>romi cătunari</dc:subject> <dc:subject>şcolarizarea copiilor romi</dc:subject> <dc:title>Romii cătunari din oraşul Hînceşti. Identitate etnică– opus– integrare educaţională </dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>