Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2281 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-19 22:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
397.7(=214.58(478) (1) |
Antropologie culturală. Ethnografie. Obiceiuri. Tradiții. Datini. Mod de viață. Folclor (2217) |
SM ISO690:2012 DUMINICA, Ion. Romii cătunari din oraşul Hînceşti. Identitate etnică– opus– integrare educaţională
. In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2008, nr. 4, pp. 115-123. ISSN 1857-2049. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | ||||||
Numărul 4 / 2008 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | ||||||
|
||||||
CZU: 397.7(=214.58(478) | ||||||
Pag. 115-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În cadrul articolului dat se face o prezentare a investigaţiei de teren etnologice, realizată în oraşul Hînceşti. În urma sistematizării materialului factologic colectat, se face o analiza a identităţii grupului etnic studiat (romi cătunari), ocupaţiilor tradiţionale şi relaţiilor sociale prezente în cadrul familiei romilor cătunari. Totodată, sunt relatate cauzele abandonului şcolar precoce al copiilor romi, ce provoacă o situaţie economică deplorabilă pentru comunitatea dată. |
||||||
Cuvinte-cheie identitate etnică, romi cătunari, şcolarizarea copiilor romi |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Duminica, I.</creatorName> <affiliation>Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Romii cătunari din oraşul Hînceşti. Identitate etnică– opus– integrare educaţională </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2008</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2049</relatedIdentifier> <subjects> <subject>identitate etnică</subject> <subject>romi cătunari</subject> <subject>şcolarizarea copiilor romi</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>397.7(=214.58(478)</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2008-10-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În cadrul articolului dat se face o prezentare a investigaţiei de teren etnologice, realizată în oraşul Hînceşti. În urma sistematizării materialului factologic colectat, se face o analiza a identităţii grupului etnic studiat (romi cătunari), ocupaţiilor tradiţionale şi relaţiilor sociale prezente în cadrul familiei romilor cătunari. Totodată, sunt relatate cauzele abandonului şcolar precoce al copiilor romi, ce provoacă o situaţie economică deplorabilă pentru comunitatea dată.</description> <description xml:lang='ru' descriptionType='Abstract'>В данной статье, благодаря исследованиям этнологической экспедиции, проведенным в городе Хынчешть, автор систематизировал данные об идентичности и социальных отношениях этнографической группы цыган – катунари (предками которых были кочующие цыгане – лаеши). В то же время затрагиваются и некоторые проблемы, связанные с пренебрежительным отношением к общеобразовательному процессу цыганских детей и бедственное экономическое положение этой общности.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>In this article, the author makes the analysis of the results about the ethnological investigation from Hincesti city. After the systematization of the materials, the author makes a research about “catunari” roma identity, their traditional work and the social relations (whose*ancestors were nomad Roma –”laeshi”). Also, in the article it is discussed the problem of educational illiteracy of the roma children and economic poverty in this community.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>