Articolul precedent |
Articolul urmator |
293 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-28 22:31 |
SM ISO690:2012 MORARU, Victor. Comunicarea politică: stratageme mediatice actuale. In: Ştiinţă - Cunoaştere - Creativitate – Spiritualitate, Ed. 1, 22 septembrie 2016, Durău, jud. Neamț. Durău, jud. Neamț: 2016, p. 83. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţă - Cunoaştere - Creativitate – Spiritualitate 2016 | ||||||
Sesiunea "Ştiinţă - Cunoaştere - Creativitate – Spiritualitate" 1, Durău, jud. Neamț, Romania, 22 septembrie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 83-83 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În ultimii ani, în desfășurarea procesului politic se constată unele transformări, care nu și-au găsit încă o elucidare adecvată. Dezvoltarea democrațiilor moderne a impus noile modele de acoperire mediatică a problematicii politicii, de exemplu, insistarea asupra prezentării acțiunilor politice în forma spectacolului politic. O altă tendință semnalată ține de așa-numita „personalizare a politicii în media. Astfel, acțiunea politică, competitivitatea politică și existența sferei politice, în ansamblu, obține conotații noi. Exemplul Italiei, dar și al Republicii Moldova și al României, este elocvent, în acest sens. In ultimul timp există o creștere a interesului pentru personalizarea politicii / „puterii”. În confruntările electorale se atestă concentrarea nu atât pe valori ideologice, afilieri de grup și politică centrată pe partid, ci mai degrabă pe caracteristicile personale ale candidaților, pe imaginea lor, influențând opțiunea exprimată de alegători. În acest context, relația dintre puterea politică și capacitatea de a influența agenda mass-mediei este o problemă-cheie a comunicării politice, care exploatează preponderent resursele de ordin spectaculos ale acțiunii politice, în timp ce faptele realității, inclusiv, cele care caracterizează situația reală din noile configurări strategice ale tensiunilor politice, rămân ignorate sau reflectate în presă în formă abstractă sau superficială. Acoperirea mediatică a proceselor din sfera politică apare tot mai mult sub semnul „mediatizării politicii”. Acestea sunt adevărate stratageme, adoptate de media. Studiul își propune o |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare politică, mass-media, stratageme politico-mediatice, personalizarea politicii, spectacularizarea politicii, mediatizarea politicii, political communication, media, political-media stratagems, personalization of politics, spectacularization of politics, mediatization of politics |
||||||
|