Comunicarea politică: stratageme mediatice actuale
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
223 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 20:46
SM ISO690:2012
MORARU, Victor. Comunicarea politică: stratageme mediatice actuale. In: Ştiinţă - Cunoaştere - Creativitate – Spiritualitate, Ed. 1, 22 septembrie 2016, Durău, jud. Neamț. Durău, jud. Neamț: 2016, p. 83.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă - Cunoaştere - Creativitate – Spiritualitate 2016
Sesiunea "Ştiinţă - Cunoaştere - Creativitate – Spiritualitate"
1, Durău, jud. Neamț, Romania, 22 septembrie 2016

Comunicarea politică: stratageme mediatice actuale

Political communication: Current media stratagems


Pag. 83-83

Moraru Victor
 
Academia de Ştiinţe a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 28 martie 2023


Rezumat

În ultimii ani, în desfășurarea procesului politic se constată unele transformări, care nu și-au găsit încă o elucidare adecvată. Dezvoltarea democrațiilor moderne a impus noile modele de acoperire mediatică a problematicii politicii, de exemplu, insistarea asupra prezentării acțiunilor politice în forma spectacolului politic. O altă tendință semnalată ține de așa-numita „personalizare a politicii în media. Astfel, acțiunea politică, competitivitatea politică și existența sferei politice, în ansamblu, obține conotații noi. Exemplul Italiei, dar și al Republicii Moldova și al României, este elocvent, în acest sens. In ultimul timp există o creștere a interesului pentru personalizarea politicii / „puterii”. În confruntările electorale se atestă concentrarea nu atât pe valori ideologice, afilieri de grup și politică centrată pe partid, ci mai degrabă pe caracteristicile personale ale candidaților, pe imaginea lor, influențând opțiunea exprimată de alegători. În acest context, relația dintre puterea politică și capacitatea de a influența agenda mass-mediei este o problemă-cheie a comunicării politice, care exploatează preponderent resursele de ordin spectaculos ale acțiunii politice, în timp ce faptele realității, inclusiv, cele care caracterizează situația reală din noile configurări strategice ale tensiunilor politice, rămân ignorate sau reflectate în presă în formă abstractă sau superficială. Acoperirea mediatică a proceselor din sfera politică apare tot mai mult sub semnul „mediatizării politicii”. Acestea sunt adevărate stratageme, adoptate de media. Studiul își propune o

For several years is occurring in the development of political actions a grand process of transformations, but still no-one have described in profound your impact in contemporary political communication. In modern democracies the irruption into political setting has imposed the new models of media coverage of politics, for example, the constructing of political spectacle. Is necessary to analyse the relations between leadership political personify, the constructing spectacle and thematic of politics, dealing with the influence of factors as way parliament, style of leadership and political competition and political party organization. Example of Italy, but of Moldova and Romania, is eloquent. In recent years, there has been an increase in interest to the personalization of politics (the personalization of the „leadership” or of the „power”). In electoral competitions, modern democracies have witnessed to modifications in consensus formation, which is focused not more on static ideological values, group affiliations and party-centred politics, but rather on political candidates’ personality characteristics, their image, and voter’s personal choices. In this context, the relationship between political power and the ability to influence media agendas is a key issue within the field of political communication examinations. Modern political communication shows a clear tendency to spectacularization of politics that are exploiting the resources of dramatic political action, while the facts of the present reality, including those that characterize the situation in the new strategic configurations of political tensions remain ignored or reflected in press in the abstract or superficial form. Among the numerous flaws that accompany the functioning of political sphere, a significant place is occupied by the so-called „mediatization of politics". The proposed study attempts to analize the observed phenomenon

Cuvinte-cheie
comunicare politică, mass-media, stratageme politico-mediatice, personalizarea politicii, spectacularizarea politicii, mediatizarea politicii,

political communication, media, political-media stratagems, personalization of politics, spectacularization of politics, mediatization of politics