Evaluarea competenței profesionale ale elevilor din învățământul profesional tehnic prin proba practică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
280 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 07:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091.27 (7)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Angela. Evaluarea competenței profesionale ale elevilor din învățământul profesional tehnic prin proba practică. In: Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării, 4-5 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2022, pp. 30-37. DOI: https://doi.org/10.46727/c.04-05-11-2022.p30-37
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării 2022
Conferința "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării"
Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Evaluarea competenței profesionale ale elevilor din învățământul profesional tehnic prin proba practică

DOI:https://doi.org/10.46727/c.04-05-11-2022.p30-37
CZU: 377.091.27

Pag. 30-37

Botezatu Angela
 
Centrul de Excelență în Economie și Finanțe, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2023


Rezumat

Evaluarea competenței profesionale ale elevilor din învățământul profesional tehnic vizează schimbarea paradigmei de evaluare prin mai multe căi, dintre care menționăm stabilirea cerinței imperative de a proiecta probele practice în termenii sarcinilor de lucru pe care candidații le vor realiza la eventualele locuri de muncă. De asemenea, desfășurarea probelor practice în condiții reale sau apropiate (simulate) celora de la locul de muncă este una dintre cerințele de bază în evaluarea competențelor profesionale. Organizarea examenelor de calificare prin metoda sistemului unificat permite o evaluare obiectivă și transparentă, o evaluare echitabilă pentru toți candidații. Reglementarea ponderii rezultatelor evaluării la proba teoretică și a rezultatelor evaluării la proba practică în formarea notelor finale ale examinărilor valorifică aspectul practic-aplicativ al evaluării.

The evaluation of the professional skills of students in vocational technical education aims to change the evaluation paradigm through several ways, among which we mention the establishment of the imperative requirement to design the practical tests in terms of the work tasks that the candidates will perform at the possible jobs. Also, conducting practical tests in real or close (simulated) conditions to those at work is one of the basic requirements in the assessment of professional skills. The organization of qualification exams by the method of the unified system allows an objective and transparent assessment, a fair assessment for all candidates. The regulation of the weight of the evaluation results of the theoretical test and of the evaluation results of the practical test in forming the final grades of the examinations capitalizes on the practical-applicative aspect of the evaluation.

Cuvinte-cheie
evaluare, competenţe profesionale, metoda sistemului unificat, proba practică,

assessment, professional skills, unified system method, practical test