Managementul calității în învățământul general din perspectiva dimensiunii umane
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
252 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-15 22:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Managementul calității în învățământul general din perspectiva dimensiunii umane. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 315-319. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Managementul calității în învățământul general din perspectiva dimensiunii umane

Quality management in general education from the perspective of the human dimension

CZU: 37.091

Pag. 315-319

Cernei Andriana12
 
1 I. P. Liceul Teoretic „Văratic”, Rîșcani,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2023


Rezumat

Cadrul didactic realizează zilnic o activitatea foarte importantă, aceea de formare și dezvoltare a personalității elevilor de azi, societății de mâine. Însă a fi profesor poate fi o muncă extrem de dificilă, în contextul multitudinii de schimbări ce au loc zilnic în context educațional. În acest sens managementul calității în învățământul general din perspectiva dimensiunii umane vine pe de o parte sa susțină cadrele didactice în activitatea lor de formare, perfecționare și dezvoltare, iar pe de altă parte susține elevii, care astfel pot beneficia de o educație de calitate. Articolul de față subliniază esența conceptelor de: cadru didactic, calitate în educație și management al calității în învățământul general, reliefând acțiunile și principiile necesare, ce trebuie întreprinse de director pentru asigurarea unei educații de calitate în instituția care o gestionează.

The teaching staff carries out every day the very important activity of training and developing the personality of today's students, tomorrow's society. But being a teacher can be extremely difficult work, in the context of the multitude of changes that take place daily in the educational context. In this sense, quality management in general education from the perspective of human dimensions comes, on the one hand, to support teaching staff in their training, improvement and development activities, and on the other hand, it supports students, who can thus benefit from a quality education. This article emphasizes the essence of the concepts of: teaching staff, quality in education and quality management in general education, highlighting the necessary actions and principles that must be undertaken by the director to ensure quality education in the institution that manages it.

Cuvinte-cheie
cadru didactic, management, calitate in educație, învățământ general, formare iniţială, formare continuă, învăţare pe tot parcursul vieţii,

teaching staff, management, in education, general education, initial training, Continuous training, lifelong learning