Diagnostic tools for evaluating teacher’s readiness to implement inclusive education
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
209 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 11:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.112.4 (27)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
TURCHAK, Svetlana. Diagnostic tools for evaluating teacher’s readiness to implement inclusive education. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 359-366. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Diagnostic tools for evaluating teacher’s readiness to implement inclusive education

CZU: 376.112.4

Pag. 359-366

Turchak Svetlana
 
Educational Center “Development”, Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2023


Rezumat

The article presents a description of the diagnostic tools for assessing the teacher’s readiness to implement inclusive education at school based on universal pedagogical competencies. The universal pedagogical competencies of inclusive education are represented by general didactic, communicative, and organizational competencies for the individualization and integration of educational programs.

Cuvinte-cheie
inclusive education, universal pedagogical competencies, diagnostic tools for teacher’s readiness