Autoevaluarea și autoreglarea procesului de ascultare la școlarul mic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
244 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-21 18:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.041+37.015.3 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1985)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
SCÎNTEI, Liliana. Autoevaluarea și autoreglarea procesului de ascultare la școlarul mic. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 350-359. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Autoevaluarea și autoreglarea procesului de ascultare la școlarul mic

CZU: 373.3.041+37.015.3

Pag. 350-359

Scîntei Liliana
 
Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2023


Rezumat

Competență transdisciplinară la fel de importantă ca vorbirea, citirea sau scrierea, ascultarea necesită o atentă operaționalizare în sensul transferului ei din programa școlară de limbă maternă în procesul de instruire. Cercetările din ultimele decenii cu privire la rolul ascultării în învățarea academică, înțelegerea lecturii, îmbogățirea vocabularului și participarea la dialog sunt încă departe de a fi aplicate în practica școlilor. În acastă lucrare analizăm rolul strategiilor metacognitive în formarea competenței de receptare a mesajului oral la școlarul mic. După explicarea raționamentului teoretic, propunem câteva instrumente care să sprijine învățarea despre procesul de ascultare în predarea limbii române, ca limbă maternă. În final facem unele recomandări privind reconsiderarea ascultării în practica școlară de la clasele din ciclul achizițiilor de bază.

In the teaching-learning-assessment process, listening requires careful operationalization for its transfer from the mother tongue curriculum, due to its characteristic as a transdisciplinary competence as important as speaking, reading or writing. Research in recent decades on the role of listening in academic learning, speech comprehension, vocabulary enrichment and dialogue participation is still far from being applied in school practice. In this paper we analyze the role of metacognitive strategies in the formation of the competence of receiving the oral message by young students. After explaining the theoretical reasoning, we propose some tools to support learning about the listening process in teaching the Romanian language, as a mother tongue. Finally, we make some recommendations regarding the reconsideration of listening in school practice in basic acquisition cycle classes.

Cuvinte-cheie
competența de receptare a mesajului oral, ascultare activă, ascultare în limba maternă, metacogniţie, autoevaluare și autoreglare, instrumente de evaluare a procesului de ascultare,

competence to receive the oral message, active listening, listening in the mother tongue, metacognition, self-assessment and self-regulation, tools for assessing the listening process