Articolul precedent |
Articolul urmator |
244 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-21 18:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.041+37.015.3 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1985) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
SM ISO690:2012 SCÎNTEI, Liliana. Autoevaluarea și autoreglarea procesului de ascultare la școlarul mic. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 350-359. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022 | |||||
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții" 1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022 | |||||
|
|||||
CZU: 373.3.041+37.015.3 | |||||
Pag. 350-359 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Competență transdisciplinară la fel de importantă ca vorbirea, citirea sau scrierea, ascultarea necesită o atentă operaționalizare în sensul transferului ei din programa școlară de limbă maternă în procesul de instruire. Cercetările din ultimele decenii cu privire la rolul ascultării în învățarea academică, înțelegerea lecturii, îmbogățirea vocabularului și participarea la dialog sunt încă departe de a fi aplicate în practica școlilor. În acastă lucrare analizăm rolul strategiilor metacognitive în formarea competenței de receptare a mesajului oral la școlarul mic. După explicarea raționamentului teoretic, propunem câteva instrumente care să sprijine învățarea despre procesul de ascultare în predarea limbii române, ca limbă maternă. În final facem unele recomandări privind reconsiderarea ascultării în practica școlară de la clasele din ciclul achizițiilor de bază. |
|||||
Cuvinte-cheie competența de receptare a mesajului oral, ascultare activă, ascultare în limba maternă, metacogniţie, autoevaluare și autoreglare, instrumente de evaluare a procesului de ascultare, competence to receive the oral message, active listening, listening in the mother tongue, metacognition, self-assessment and self-regulation, tools for assessing the listening process |
|||||
|