Importanța dezvoltării gândirii spațiale geografice la liceeni în cadrul competenței de investigare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
231 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-16 00:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:91 (22)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4090)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (443)
SM ISO690:2012
DUMITRAȘCU, Doina Maria. Importanța dezvoltării gândirii spațiale geografice la liceeni în cadrul competenței de investigare. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 269-276. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Importanța dezvoltării gândirii spațiale geografice la liceeni în cadrul competenței de investigare

CZU: 37.016:91

Pag. 269-276

Dumitrașcu Doina Maria12
 
1 Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău,
2 Colegiul Tehnic „Gheorghe Cartianu“, Piatra-Neamţ
 
 
Disponibil în IBN: 10 martie 2023


Rezumat

Articolul trasează un reper pedagogic și psihopedagogic, ontologic și gnoseologic al dezvoltării gândirii științifice la adolescenți. Prima parte constituie o diagnoză a elementelor educaționale favorabile și restrictive ale dezvoltării gândirii spațiale geografice la liceeni iar în a doua parte, sunt exemplificate strategii didactice inovative de dezvoltare a abilităților cognitive superioare, ca parte structurală a competenței de investigare. Articolul se constituie într-un suport metodologic pentru specialiștii din domeniul Științelor Pământului și a Geografiei în special.

The article draw an ontological, gnoseological and psycho – pedagogical landmark of the development of scientific thinking of adolescents. The first part makes a diagnosis of favorable and restrictive educational resources of the development of geographical spatial thinking in highschool students and the second part exemplifies innovative teaching strategies for developing higher cognitive skills, as a structural part of the investigative competence. The article is a methodological support for specialists in the field of Earth Sciences and Geography in particular.

Cuvinte-cheie
competență de investigare geografică, cunoaștere geografică, gîndirea spațială geografică, gândire ştiinţifică,

competence of geographical investigation, geographical knowledge, geographical spatial thinking, scientific thinking