Managementul instituțional de inserție a competenței interculturale în curriculumul educațional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
217 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 17:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091 (55)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
SADOVEI, Larisa. Managementul instituțional de inserție a competenței interculturale în curriculumul educațional. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 4(30), pp. 88-95. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.88-95
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(30) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Managementul instituțional de inserție a competenței interculturale în curriculumul educațional

The institutional management of inserting intercultural competence in the educational curriculum

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.88-95
CZU: 378.091

Pag. 88-95

Sadovei Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2023


Rezumat

În reflectarea subiectului inițiat vor fi supuse analizei concepte legitimate de criteriul apartenenței specifice a unei științe, precum curriculumul educațional și competența interculturală a elevilor/ studenților în pedagogie, ca știință a educației, și concepte, bazate pe metodologia de cercetare intradisciplinară și pluridisciplinară, precum, sunt conceptele de management și competență. În aceeași cheie de analiză vor fi reflectate conceptele de management instituțional și management de inserție, dezvoltate de științele economice, cu aplicații directe în științele educației. Conceptul de competența interculturală va constitui punctul de plecare și reper aplicativ în argumentarea eficienței managementului de inserție la nivelul instituției de învățământ.

In the reflection of the initiated subject, concepts legitimized by the criterion of the specific membership of a science, such as the educational curriculum and the intercultural competence of pupils/students in pedagogy, as a science of education, and concepts, based on the intradisciplinary and multidisciplinary research methodology, will be subjected to analysis, such as, are the concepts of management and competence. In the same analysis key, the concepts of institutional management and insertion management, developed by economic sciences, with direct applications in education sciences, will be reflected. The concept of intercultural competence will be the starting point and applicative benchmark in arguing the effectiveness of insertion management at the level of the educational institution.

Cuvinte-cheie
management educaţional, management de inserție, curriculum educaţional, educație interculturală, competența de educație interculturală,

educational management, insertion management, educational curriculum, intercultural education, intercultural education competence.