Aplicarea metodei descoperirii în studiul matematicii în liceu
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
257 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 11:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.016:51 (3)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Matematică (1657)
SM ISO690:2012
ACHIRI, Ion, BUCURENCIU, Simona-Maria. Aplicarea metodei descoperirii în studiul matematicii în liceu. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 4(30), pp. 58-66. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.58-66
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(30) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Aplicarea metodei descoperirii în studiul matematicii în liceu

Application of the discovery method in the study of mathematics in high school

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.58-66
CZU: 373.016:51

Pag. 58-66

Achiri Ion, Bucurenciu Simona-Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2023


Rezumat

Articolul vizează problema aplicării metodei descoperirii în studiul matematicii la nivel liceal din perspectiva formării competențelor specifice matematicii. Este prezentat un exemplu de predareînvățare la clasă în cadrul studierii noțiunii de permutări în liceu, folosindu-se metoda descoperirii și impactul avut asupra elevilor. Se trage concluzia că metoda descoperirii contribuie eficient atât la formarea competențelor școlare, cât și la majorarea interesului liceenilor pentru studierea matematicii.

The article deals with the problem of applying the discovery method in the study of mathematics at the high school level from the perspective of the formation of specific mathematics competences. An example of classroom teaching-learning is presented in the framework of studying the notion of permutations in high school, using the discovery method and the impact it had on students. It is concluded that the discovery method effectively contributes both to the formation of school competences and to increasing the interest of high school students in studying mathematics.

Cuvinte-cheie
matematică, liceu, permutări, competențe, competenţe specifice, metoda descoperirii, predare-învăţare,

mathematics, high school, permutations, competences, specific competences, discovery method, teaching-learning