Теоретико-практические взгляды на развитие и обучение ребенка с нарушением слуха
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
191 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 16:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.353 (25)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
ОЛЭРЕСКУ, Валентина. Теоретико-практические взгляды на развитие и обучение ребенка с нарушением слуха . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 120-126. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p120-126
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.1, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Теоретико-практические взгляды на развитие и обучение ребенка с нарушением слуха

Theoretical and practical views on the development and training of a child with hearing impairment

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p120-126
CZU: 376.353

Pag. 120-126

Олэреску Валентина
 
Кишиневский Государственный Педагогический Университет им. Иона Крянгэ
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

Forma și gravitatea deficienței determină o afectare mai mare sau mai mică a funcțiilor de recepție și exprimare a comunicării verbale. Toate funcțiile comportamentului social al copilului își pierd din vitalitate: un copil cu deficiențe de auz învață să pronunțe cuvinte, dar nu învață să vorbească, să folosească vorbirea ca mijloc de comunicare și gândire. Un studiu al caracteristicilor copiilor cu deficiențe de auz a demonstrat prezența anumitor diferențe în dezvoltarea personalității lor. Stima de sine a copiilor cu pierdere profundă a auzului, de regulă, este inadecvată, în majoritatea cazurilor este crescută. Aceasta este o reacție defensivă la evaluarea scăzută a celorlalți. Incapacitatea de a comunica provoacă izolare, ei se confruntă cu dificultăți în socializare. Dezvoltarea socială a copilului este un proces multilateral, implică stăpânirea culturii și valorilor etice ale societății, formarea calităților personale care stabilesc interacțiunea cu alți copii și adulți și conștientizarea locului cuiva în societate.

The form and severity of the deficiency cause a greater or lesser impairment of the functions of reception and expression of verbal communication. All functions of the child's social behavior lose their vitality: a hearing-impaired child learns to pronounce words, but does not learn to speak, to use speech as a means of communication and thinking. A study of the characteristics of children with hearing impairments has demonstrated the presence of certain differences in the development of their personality. Self-esteem of children with profound hearing loss, as a rule, is inadequate, in most cases it is increased. This is a defensive reaction to the low evaluation of others. The inability to communicate causes isolation, they face difficulties in socialization. The social development of a child is a multilateral process, it involves mastering the culture and ethical values of society, the formation of personal qualities that establish interaction with other children and adults, and awareness of one's place in society.

Cuvinte-cheie
dizabilitate auditivă, slab auzitor, socializare, calităţi personale, comportament social,

hearing impairment, hearing loss, socialization, personal qualities, social behavior