Articolul precedent |
Articolul urmator |
191 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-28 16:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.353 (25) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606) |
SM ISO690:2012 ОЛЭРЕСКУ, Валентина. Теоретико-практические взгляды на развитие и обучение ребенка с нарушением слуха . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 120-126. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p120-126 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p120-126 | ||||||
CZU: 376.353 | ||||||
Pag. 120-126 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Forma și gravitatea deficienței determină o afectare mai mare sau mai mică a funcțiilor de recepție și exprimare a comunicării verbale. Toate funcțiile comportamentului social al copilului își pierd din vitalitate: un copil cu deficiențe de auz învață să pronunțe cuvinte, dar nu învață să vorbească, să folosească vorbirea ca mijloc de comunicare și gândire. Un studiu al caracteristicilor copiilor cu deficiențe de auz a demonstrat prezența anumitor diferențe în dezvoltarea personalității lor. Stima de sine a copiilor cu pierdere profundă a auzului, de regulă, este inadecvată, în majoritatea cazurilor este crescută. Aceasta este o reacție defensivă la evaluarea scăzută a celorlalți. Incapacitatea de a comunica provoacă izolare, ei se confruntă cu dificultăți în socializare. Dezvoltarea socială a copilului este un proces multilateral, implică stăpânirea culturii și valorilor etice ale societății, formarea calităților personale care stabilesc interacțiunea cu alți copii și adulți și conștientizarea locului cuiva în societate. |
||||||
Cuvinte-cheie dizabilitate auditivă, slab auzitor, socializare, calităţi personale, comportament social, hearing impairment, hearing loss, socialization, personal qualities, social behavior |
||||||
|