Strategii educaționale pentru îmbunătățirea reglării emoționale la copiii cu tulburări din spectrul autist
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
163 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 22:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.5:159.922.762 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana, GHERGHELIGIU, Angela. Strategii educaționale pentru îmbunătățirea reglării emoționale la copiii cu tulburări din spectrul autist . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 127-133. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p127-133
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.1, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Strategii educaționale pentru îmbunătățirea reglării emoționale la copiii cu tulburări din spectrul autist

Educational strategies for improving emotional regulation in children with autistic spectrum disorders

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p127-133
CZU: 376.5:159.922.762

Pag. 127-133

Ciobanu Adriana, Ghergheligiu Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

Emotion regulation is an important component of emotional competence, which develops in the first years of life and is of particular importance for the development of appropriate and flexible social behavior. Emotional regulation can be defined as the ability of an individual to regulate their emotions, both positive and negative, by attenuating, intensifying or simply maintaining them. Autism Spectrum Disorders are neurodevelopmental disorders characterized by deficits in social communication and repetitive and restricted patterns of behavior, with early onset in the child's developmental trajectory. This type of child also shows an intensified emotional reactivity, with varying degrees of difficulty in emotional regulation.

Cuvinte-cheie
autism spectrum disorders, emotional regulation, educational strategies, emotional competence