Îmbunătățirea performanțelor școlare la elevii cu deficiențe de vedere
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
200 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 20:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.352:37.04 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (656)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (258)
SM ISO690:2012
PÎRVAN, Mariana. Îmbunătățirea performanțelor școlare la elevii cu deficiențe de vedere . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 134-137. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p134-137
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.1, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Îmbunătățirea performanțelor școlare la elevii cu deficiențe de vedere

Improving school performance in visual deficiency students

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p134-137
CZU: 376.352:37.04

Pag. 134-137

Pîrvan Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

The school environment has an important educational impact, being a factor that can essentially influence school performance. School performance in visually impaired students is often poor, presents with difficulties due to deficiency and can develop inhibited attitudes, passive, poor mobilization in cognitive tasks. A stimulating environment, mediated by wealthy adults, which encourages the involvement of children in cognitive tasks, has an equalizing effect on the cognitive and educational level. The qualities of the families of the students' backgrounds, including their investment in meditations and the induction in the children of the interest towards the school contribute the most to the increase of the performances. The evaluation of performance must be as continuous as it is significant in its final or summative form.

Cuvinte-cheie
students, visual impairment, fail, school progress, performance, success