Articolul precedent |
Articolul urmator |
200 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-24 20:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.352:37.04 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (656) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (258) |
SM ISO690:2012 PÎRVAN, Mariana. Îmbunătățirea performanțelor școlare la elevii cu deficiențe de vedere . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 134-137. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p134-137 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p134-137 | ||||||
CZU: 376.352:37.04 | ||||||
Pag. 134-137 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The school environment has an important educational impact, being a factor that can essentially influence school performance. School performance in visually impaired students is often poor, presents with difficulties due to deficiency and can develop inhibited attitudes, passive, poor mobilization in cognitive tasks. A stimulating environment, mediated by wealthy adults, which encourages the involvement of children in cognitive tasks, has an equalizing effect on the cognitive and educational level. The qualities of the families of the students' backgrounds, including their investment in meditations and the induction in the children of the interest towards the school contribute the most to the increase of the performances. The evaluation of performance must be as continuous as it is significant in its final or summative form. |
||||||
Cuvinte-cheie students, visual impairment, fail, school progress, performance, success |
||||||
|