Procese psihocomportamentale și afective ca consecință a utilizării tehnologiilor digitale tactile la preșcolari
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
400 74
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 21:23
SM ISO690:2012
MELNIC, Daniela, ROȘCA, Tatiana. Procese psihocomportamentale și afective ca consecință a utilizării tehnologiilor digitale tactile la preșcolari. In: Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration: 5th International Conference, Ed. Ediţia a 5-a, 2-3 decembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2022, Ediţia a 5-a, pp. 97-107. ISBN 978-9975-3527-9-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration
Ediţia a 5-a, 2022
Conferința "Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration"
Ediţia a 5-a, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2022

Procese psihocomportamentale și afective ca consecință a utilizării tehnologiilor digitale tactile la preșcolari


Pag. 97-107

Melnic Daniela1, Roșca Tatiana2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 ianuarie 2023


Rezumat

Deși nașterea dispozitivelor digitale datează de la începutul anilor nouăzeci ai secolului trecut, lansarea de către Apple a primei versiuni a iPhone-ului în 2007 (urmată, în 2010, de cea a iPad-ului) a reprezentat posibilitatea, chiar și pentru cei mai mici copii, de accesare a tehnologiilor digitale fără mari dificultăți. Astfel, comparativ cu telefoanele mobile preexistente, acestea prezintă substanțial două caracteristici: manipularea directă, care se bazează pe idea reprezentării obiectelor digitale, încât utilizatorul să poată acționa cu acestea în același mod în care interacționează cu obiecte reale, care permit și mai multor copii să acceseze aplicații sau să navigheze pe o nouă pagină a unei aplicații, fiind adaptate schemele perceptive și motorii deja învățate la noile tehnologii și posibilitatea să facă mai multe lucruri din mers, cum ar fi: să se joace, să privească videoclipuri, să asculte muzică, să deseneze, să acceseze rețelele sociale și așa mai departe. Prin urmare, sunt învățate și se pun în practică comportamentele specifice de utilizare a mijloacelor digitale, difuzarea masivă și bruscă a mijloacelor tehnologice, devenind parte integrantă a vieții copiilor foarte mici, care, în baza comportamentelor celor mai mari, își construiesc acel „stil tehnologic personal", care va produce efecte relevante în construcția identitară a lor (personală și socială).

Cuvinte-cheie
Digital devices, mobile phones, psychological consequences, usage practices, young preschoolers,

dispozitive digitale, telefoane mobile, consecințe psihologice, practici de utilizare, preșcolari mici