Comunicarea persuasivă versus manipularea în mass-media
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
662 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 01:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
808.5+070:659.4 (2)
Retorica vorbirii. Arta și tehnica exprimării orale (105)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (390)
SM ISO690:2012
UNTILOV, Tatiana. Comunicarea persuasivă versus manipularea în mass-media. In: Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane, Ed. 3, 20 mai 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția 3, pp. 61-67. ISBN 978-9975-76-413-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane
Ediția 3, 2022
Conferința "Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane"
3, Chişinău, Moldova, 20 mai 2022

Comunicarea persuasivă versus manipularea în mass-media

CZU: 808.5+070:659.4

Pag. 61-67

Untilov Tatiana
 
Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2023


Rezumat

Comunicarea este un subiect actual în toate timpurile, fapt bazat pe necesitatea omului de a se dezvolta în interacțiune cu semenii, iar aceasta fiind cel mai eficient mijloc. Cu părere de rău, nu toate formele de comunicare verbală sunt inofensive, deoarece prin comunicare se obțin multe lucruri folositoare societății, dar și multe lucruri distructive, reperez aici influența ideologiilor care au fost în stare să distrugă mii de persoane și teritorii. În acest context se reflectă în baza a două aspecte ale comunicării: persuasiunea și manipularea – concepte reprezentative ale influenței benefice și malefice ale comunicării. De asemenea, sunt expuse diferențele dintre aceste noțiuni și este prezentată o analiză a conținuturilor din mass-media pentru a demonstra importanța competenței de a distinge influența comunicării cu caracter pozitiv de cea cu caracter manipulator.

Communication is always an actual topic, based on the human beings’ need to develop in interaction with their peers, and this is the most effective means. Unfortunately, not all forms of verbal communication are harmless, because through communication we get many useful things for society, but also many destructive things, I notice here the influence of ideologies that have been able to destroy thousands of people and territories. In this context, it is reflected in the basis of two aspects of communication: persuasion and manipulation - representative concepts of the beneficial and evil influence of communication. The differences between these notions are also exposed and an analysis of the contents in the media is presented to demonstrate the importance of the competence to distinguish the influence of positive communication from that of manipulative.

Cuvinte-cheie
comunicare, persuasiune, manipulare, mass-media,

communication, persuasion, manipulation, media