Evaluarea satisfacției pacienților din staționarul ftiziopneumologic: aspecte medico-sociale și juridice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
308 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 23:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
614.253.8:616.24-002.5 (1)
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (873)
Patologia sistemului respirator. Tulburări ale organelor de respiraţie (757)
SM ISO690:2012
PISARENCO, Serghei, MANEA, Mihaela, PISARENCO, Constantin. Evaluarea satisfacției pacienților din staționarul ftiziopneumologic: aspecte medico-sociale și juridice. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină , 2022, nr. 2(93-S), pp. 196-199. ISSN 1729-8687.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină
Numărul 2(93-S) / 2022 / ISSN 1729-8687 /ISSNe 2587-3873

Evaluarea satisfacției pacienților din staționarul ftiziopneumologic: aspecte medico-sociale și juridice

Assessment of satisfaction of patients in a phthisiopneumology hoSpital: medico-social and legal aspects

Оценка удовлетворенности пациентов фтизиопневмологического стационара: медикo-социальный и правовой аспекты

CZU: 614.253.8:616.24-002.5

Pag. 196-199

Pisarenco Serghei1, Manea Mihaela1, Pisarenco Constantin2
 
1 IMSP Institutul de Ftiziopneumologie „Chiril Draganiuc“,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2023


Rezumat

Pentru a studia gradul de satisfacție al pacienților față de calitatea îngrijirilor medicale oferite de personalul medical, a fost realizat un sondaj pe pacienții Spitalului ftiziopneumologic. Au fost analizate datele extrase din chestionarele a 189 de respondenți care caracterizează satisfacția față de condițiile de îngrijire, calitatea și disponibilitatea îngrijirilor medicale, informarea pacienților pe durata șederii în Spital etc. Sondajul a arătat că marea majoritate a respondenților au fost mulțumiți. cu calitatea asistenței medicale oferite și doar câțiva pacienți au exprimat comentarii critice. Se concluzionează că rezultatele analizei satisfacției pacientului pot și trebuie luate în considerare la identificarea problemelor și la elaborarea măsurilor de îmbunătățire a calității îngrijirilor medicale acordate.

In order to study patient satisfaction with the quality of medical care provided by the medical staff, a questionnaire was administered to patients of the phthisiopneumological hoSpital. We analyzed data extracted from questionnaires of 189 respondents describing satisfaction with conditions of care, quality and accessibility of medical care, informing patients during their stay in the hoSpital, etc. The survey showed that the vast majority of respondents were satisfied with the quality of care provided and only a few patients had critical comments. It is concluded that the results of the analysis of patient satisfaction can and should be taken into account when identifying problems and developing measures to improve the quality of medical care.

С целью изучения удовлетворенности пациентов качеством медицинской помощи, оказываемой медицинским персоналом проведено анкетирование пациентов фтизиопневмологического стационара. Проанализированы данные, извлеченные из анкет 189 респондентов, характеризующие удовлетворенность условиями ухода, качеством и доступностью медицинской помощи, информированием пациентов в период пребывания в стационаре и др. Опрос показал, что подавляющее большинство респондентов были довольны качеством оказанной медицинской помощи и только единичные пациенты высказали критические замечания. Сделан вывод о том, что результаты анализа удовлетворенности пациентов могут и должны учитываться при определении проблем и разработки мероприятий по совершенствованию качества оказываемой медицинской помощи.

Cuvinte-cheie
satisfacţie, pacient, drepturi, îngrijire medicală, tuberculoza, staționar,

satisfaction, patient, rights, medical care, tuberculosis, hospital,

удовлетворенность, пациент, права, медицинская помощь, туберкулез, стационар