Articolul precedent |
Articolul urmator |
325 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-30 14:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.07:37.015.3-053.6 (2) |
Psihologie (3511) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4063) |
SM ISO690:2012 PALADI, Oxana. Cadrul formativ de facilitare a adaptarii psihosociale la vârsta adolescenței. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: . International conference of applied psychology, Ed. 2, 29-30 noiembrie 2022, Chisinau. Chișinău, Republic of Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 2, pp. 240-247. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7359726 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Current Affairs and Perspectives in Psychological Research Ediția 2, 2022 |
||||||
Conferința "Current Affairs and Perspectives in Psychological Research" 2, Chisinau, Moldova, 29-30 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7359726 | ||||||
CZU: 159.9.07:37.015.3-053.6 | ||||||
Pag. 240-247 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este descris cadrul formativ de facilitare a adaptării psihosociale la vârsta adolescenței, prin valorile experimentale comparate la etapele de test-retest, în cadrul experimentului formativ, pentru adaptarea psihosocială, adaptabilitatea psihosocială și componentele: acceptare de sine, acceptarea celorlalți, confort emoțional, internalitate, tendințe de dominare. Se prezintă scopul programului formativ „Facilitarea adaptării psihosociale a adolescentului”, descrierea eșantionului, modul de selectare a adolescenților pentru grupul experimental și grupul de control, precum și unele detalii cu privire la ședințele realizate în cadrul trainingului (perioada, durata). Rezultatele incluse în lucrare demonstrează că aplicarea acţiunilor organizate în scopul facilitării și accelerării adaptării psihosociale a personalităţii adolescentului au adus la majorarea indicilor medii obținuți pentru adaptarea psihosocială și adaptabilitatea psihosocială, în grupul experimental, ceea ce a făcut să deducem confirmarea ipotezei, conform căreia am presupus că aplicând programe de intervenţie psihologică poate fi facilitată adaptarea psihosocială la vârsta adolescenței. Astfel, constatăm impactul pozitiv al programului cercetării asupra factorilor care reliefează dimensiunile: motivațională și valorică, a controlului, metacognitivă, emoțional-reglatorie, de evaluare și autoevaluare. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare psihosocială, adaptabilitate psihosocială, experiment formativ, program de intervenție psihologică, facilitarea adaptării psihosociale, vârsta adolescenței., psychosocial adaptation, psychosocial adaptability, formative experiment, psychological intervention program, facilitation of psychosocial adaptation, adolescence |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-171791</doi_batch_id> <timestamp>1718366712</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2022</year> </publication_date> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Cadrul formativ de facilitare a adaptarii psihosociale la vârsta adolescenței</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Oxana</given_name> <surname>Paladi</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2022</year> </publication_date> <pages> <first_page>240</first_page> <last_page>247</last_page> </pages> <doi_data> <doi>10.5281/zenodo.7359726</doi> <resource>http://www.crossref.org/</resource> </doi_data> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>