Relevanţa autoreglăriii emoţionale pentru cultura emoțională a studenților pedagogi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
211 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 17:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.013.43 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
STRATAN, Natalia. Relevanţa autoreglăriii emoţionale pentru cultura emoțională a studenților pedagogi. In: Știință, educație, cultura, 7 februarie 2014, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2014, pp. 260-263. ISBN 978-9975-914-83-3.. ISSN 1857 - 2170.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Știință, educație, cultura 2014
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
Comrat, Moldova, 7 februarie 2014

Relevanţa autoreglăriii emoţionale pentru cultura emoțională a studenților pedagogi

CZU: 378.147.013.43

Pag. 260-263

Stratan Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2023


Rezumat

Diversity studies demonstrate that emotions understanding and managing can be learned at any age and involvement in educational programs of emotional development occurs earlier, the benefits will be much greater. As stated by D. Goleman - who has no sense of sociability will not be able to convince or inspire others, nor to lead teams and to catalyze the necessary changes. If not aware of their own emotions and reactions will not take into account the weaknesses and will lack confidence arising from the consciousness of their own potential and resources

Cuvinte-cheie
Neurophysiology module of emotional culture, emotional culture, emotion regulation, adjustment, the regulatory emotional processes, the regulation of mood, mood repair, protection, regulation of affect, psychophysiology of emotion, emotion regulation strategies.