Un model de formare a atitudinilor pozitive față de învățarea matematicii la elevii din .clasele primare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
372 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 12:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.091:51 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Matematică (1657)
SM ISO690:2012
URSU, Ludmila. Un model de formare a atitudinilor pozitive față de învățarea matematicii la elevii din .clasele primare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 6(136), pp. 37-41. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7482619
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(136) / 2022 / ISSN 1810-6455

Un model de formare a atitudinilor pozitive față de învățarea matematicii la elevii din .clasele primare

A Model for Developing Positive Attitudes in Primary School Students towards Learning Mathematics

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7482619
CZU: 373.3.091:51

Pag. 37-41

Ursu Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2022


Rezumat

Articolul abordează problematica eficientizării procesului de formare a atitudinilor față de învățarea matematicii la elevii de clasele primare. Se argumentează actualitatea și necesitatea cercetării în baza documentelor de politici educaționale, se precizează reperele teoretico-metodologice în baza analizei literaturii de specialitate, se prezintă metodologia și rezultatele unui studiu experimental-constatativ al formării atitudinilor față de învățarea matematicii la elevii din clasa a IV-a. Se prezintă un model al strategiilor didactice de formare a atitudinilor vizate, care admite diverse variante de realizare la clasă, și se propune un exemplu concret.

The article approaches the problem of improving the development of attitudes towards learning mathematics in primary school students. It emphasizes the actuality and necessity of research based on educational policies documents, underlines the theoreticalmethodological landmarks based on specialized literature analysis, and presents the methodology and the results of an experimentalascertaining study of the development of attitudes towards learning mathematics in 4th-graders. Finally, we present a model of didactic strategies for the development of such attitudes, which admits different variants of class fulfillment and propose a specific example.

Cuvinte-cheie
atitudine, matematică, strategie didactică, învăţare prin cooperare, metacogniţie, curriculum, învăţământ primar,

learning attitude, mathematics, didactic strategy, cooperative learning, metacognition, curriculum, primary education