Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
516 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 07:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0(092) (1) |
Educație (14391) |
SM ISO690:2012 ARMAŞU-CANŢÎR, Ludmila. Profesorul Dumitru Patrașcu:modus vivendi, modus cogitandi. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 110-115. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.19 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.19 | ||||||
CZU: 37.0(092) | ||||||
Pag. 110-115 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de față reflectă viața și activitatea distinsului profesor universitar, doctor habilitat Dumitru Patrașcu, personalitate notorie în domeniul științelor educației, cu ocazia celor 70 de ani de la naștere, 51 ani de activitate didactică și 41 ani de activitate științifică. Dumitru Patrașcu este monoautor a 11 monografii, coautor la 18 monografii, 14 lucrări colective, 46 de lucrări metodico-didactice, lucrări și articole de specialitate, 1 articol în revistă din străinătate, 19 articole în reviste din Registrul Naţional al revistelor de profil, 1 articol în reviste aflate în proces de acreditare, autor la 12 manuale, 3 ghiduri, 18 recomandări metodice - în total a peste 250 de publicații în domeniu, fiind unul dintre cei mai prolifici autori la nivel instituțional și național. Aria preocupărilor ştiinţifice ale profesorului Dumitru Patrașcu cuprinde o serie impunătoare de tematici de mare actualitate din domeniul ştiinţelor educaţiei: Organizarea ştiinţifică a muncii elevilor şi a cadrelor didactice, Educaţia tehnologică şi pregătirea pentru viaţă, Tehnologiile educaţionale, Creativitatea elevilor, studenţilor şi cadrelor didactice, Managementul educaţional, Cultura organizaţională în şcoală, Managementul anticriză, Managementul calităţii învăţământului, Schimbarea mentalităţii, Managementul conflictului în sistemul educaţional, Fondarea şi dezvoltarea noilor tipuri de şcoli, Pedagogia formării cadrelor inginerești (domeniul de securitate), Managementul conflictului în sistemul educațional, Leadership educațional, Sănătatea mintală, Managementul timpului, Delegarea managerială etc. Contribuţia ştiinţifică personală se manifestă la dezvoltarea cercetărilor prin elaborarea noilor concepţii, ipoteze, teorii, deschidere de noi direcţii ştiinţifice, amplificându-se astfel semnificaţia lucrărilor domniei sale pentru ştiinţă, cultură şi practică. |
||||||
Cuvinte-cheie personalitate notorie, ştiinţe ale educaţiei, management educaţional, schimbarea mentalității, reputable personality, education sciences, educational management, mentality change |
||||||
|