Profesorul Dumitru Patrașcu:modus vivendi, modus cogitandi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
516 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 07:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0(092) (1)
Educație (14391)
SM ISO690:2012
ARMAŞU-CANŢÎR, Ludmila. Profesorul Dumitru Patrașcu:modus vivendi, modus cogitandi. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 110-115. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470

Profesorul Dumitru Patrașcu:modus vivendi, modus cogitandi

Profesor Dumitru Patrascu:modus vivendi, modus cogitandi

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.19
CZU: 37.0(092)

Pag. 110-115

Armaşu-Canţîr Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2022


Rezumat

Articolul de față reflectă viața și activitatea distinsului profesor universitar, doctor habilitat Dumitru Patrașcu, personalitate notorie în domeniul științelor educației, cu ocazia celor 70 de ani de la naștere, 51 ani de activitate didactică și 41 ani de activitate științifică. Dumitru Patrașcu este monoautor a 11 monografii, coautor la 18 monografii, 14 lucrări colective, 46 de lucrări metodico-didactice, lucrări și articole de specialitate, 1 articol în revistă din străinătate, 19 articole în reviste din Registrul Naţional al revistelor de profil, 1 articol în reviste aflate în proces de acreditare, autor la 12 manuale, 3 ghiduri, 18 recomandări metodice - în total a peste 250 de publicații în domeniu, fiind unul dintre cei mai prolifici autori la nivel instituțional și național. Aria preocupărilor ştiinţifice ale profesorului Dumitru Patrașcu cuprinde o serie impunătoare de tematici de mare actualitate din domeniul ştiinţelor educaţiei: Organizarea ştiinţifică a muncii elevilor şi a cadrelor didactice, Educaţia tehnologică şi pregătirea pentru viaţă, Tehnologiile educaţionale, Creativitatea elevilor, studenţilor şi cadrelor didactice, Managementul educaţional, Cultura organizaţională în şcoală, Managementul anticriză, Managementul calităţii învăţământului, Schimbarea mentalităţii, Managementul conflictului în sistemul educaţional, Fondarea şi dezvoltarea noilor tipuri de şcoli, Pedagogia formării cadrelor inginerești (domeniul de securitate), Managementul conflictului în sistemul educațional, Leadership educațional, Sănătatea mintală, Managementul timpului, Delegarea managerială etc. Contribuţia ştiinţifică personală se manifestă la dezvoltarea cercetărilor prin elaborarea noilor concepţii, ipoteze, teorii, deschidere de noi direcţii ştiinţifice, amplificându-se astfel semnificaţia lucrărilor domniei sale pentru ştiinţă, cultură şi practică.

The present article reflects the life and activity of the distinguished Professor, Habilitated Doctor, Dumitru Patrascu, reputable personality in the field of education sciences, on the occasion of the 70th anniversary, 51 years of didactic activity and 41 years of scientific activity. Dumitru Patrascu is the author of 11 monographs, co-author of 18 monographs, 14 collective works, 46 methodological-didactic works, specialized works and articles, 1 article in international magazines, 19 articles in magazines included in the National Register of profile magazines, 1 article in magazines in the process of accreditation, author of 12 manuals, 3 guides, 18 methodological recommendations – a total of more than 250 publications in the field, being one of the most prolific authors at institutional and national level. Professor Dumitru Patrascu’s area of scientific interests’ extends to an imposing series of actual topics in the field of education sciences: Scientific organization of students and academic staff work, Handicrafts and skills for life, Educational technologies, Pupils’, students’ and academic staff creativity, Educational management, Organizational culture in school, Anti-crisis management, Education quality management, Mentality change, Conflict management in educational system, Creation and development of new types of schools, Pedagogy of training new engineering staff (security field), Educational leadership, Mental health, Time management, Managerial delegation etc. Professor’s Patrascu personal scientific contribution is revealed in the development of research through the elaboration of new conceptions, hypotheses, theories; through opening new scientific directions, therefore enhancing the significance of his works for science, culture and practic

Cuvinte-cheie
personalitate notorie, ştiinţe ale educaţiei, management educaţional, schimbarea mentalității,

reputable personality, education sciences, educational management, mentality change